به دنبال به دار آویختن شغال در یکی از روستاهای گیلان؛
۱۳۹۴/۰۸/۲۶ ۰۶:۳۷ چاپ

به گزارش گیل خبر، اخیرا تصویری دردناک برای دوستداران محیط زیست در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از به دار آویخته شدن یک شغال به جرم از پای درآوردن مرغ ها در شهرستان املش داشت!کشتن-شغال-768x1024

روز گذشته در زیر پل حاجی آباد شهرستان املش یک شغال به شکل دلخراشی از عرشه این پل به دار آویخته شده بود. تصاویر این شغال نگون بخت در حالی منتشر شد که این چندمین باری است که کشتار بیرحمانه حیوانات وحشی در شرق گیلان صورت گرفته است.

علی رغم این که انتظار می رفت این عمل با واکنش تند محیط زیست مواجه شود، اما اظهار بی اطلاعی مدیر کل محیط زیست گیلان در این خصوص قابل تامل و البته تعجب برانگیز بود.

محمدپور، مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست گیلان، گفت: "بنده تا کنون در جریان این موضوع قرار نگرفته ام!"

این اظهارات محمدپور در حالی مطرح می شود که بسیاری از رسانه های استانی و حتی کشوری به بازنشر تصویر این اتفاق پرداخته و عدم اطلاع مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست گیلان، می تواند نشاندهنده انفعال روابط عمومی این سازمان در کسب اطلاع از فجایع زیست محیطی و انتقال آن به مسئولان امر باشد.

امید است حالا که جناب محمدپور از این واقعه مطلع گشته اند، بدون آن که آن را یک مانور تبلیغاتی-انتخاباتی قلمداد نمایند، عاملان این حرکت ناشایست را شناسایی و آنان را به مراجع قضایی معرفی نمایند.

خزر