رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک
۱۳۹۳/۰۴/۱۸ ۱۰:۲۴ چاپ

به گزارش گیل خبر ، رضا رسولی در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت به منظور بررسی نرخ پارکومتر در رشت با تاکید بر اینکه گام نخست در این طرح ، بررسی مهندسی طرح و در نظر گرفتن جوانب طرح می باشد؛ افزود : در این طرح ۳۰ خیابان در سطح شهر رشت در سه گروه الف ب و ج در نظر گرفته شده اند.

وی با تصریح بر اینکه حقوق شهروندی در تعیین نرخ پارکو متر لحاظ می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مراحل در موفقیت این طرح ، بیان اهداف منطقی اجرای طرح و توجیه پذیری طرح برای شهروندان می باشد.

وی پیگیری مجوز قانونی پارکومتر را مورد تاکید قرارداد و افزود: پارکومتر نقش عمده ای در تقسیم عادلانه فضای پارک خودرو در سطح شهر ایجاد می کند.

رسولی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری تجربه خوبی در پارکبان ها نداشته و احتمال مفسده در نیروی انسانی در اینگونه طرح ها، وجود دارد؛ استفاده از پارکومتر در پارک حاشیه خیابان ها لازم است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اجرای این طرح را در راستای توزیع عادلانه پارک حاشیه خیابان برای شهروندان از یک سو و رسیدن به منبع درآمدی پایدار برای شهرداری از دیگر سو عنوان کرد و گفت: حضور پلیس راهوردر جلسات کمیسیون که توسط یکی از اعضا پیشنهاد شد بسیار سنجیده و درست است.

رسولی با اشاره به حضور مستمر پلیس راهور در جلسات کارگروه خاطرنشان کرد: از پلیس در حل معضل ترافیکی شهر باید به عنوان یک راهکار اثرگذار بهره گرفت.

وی استفاده از تهدیدات در جهت گسترش سیستم حمل و نقل را مورد تاکید قرارداد و گفت: در جلسه بعدی کمیسیون بحث اتوماسیون بار که در سامانه پایانه استان در حال پیگیری است به عنوان لایحه و طرح در کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: در هفته آینده گزارش سازمان اتوبوسرانی مورد بررسی قرار می گیرد.