اختصاصی گیل خبر/ در حال حاضر که یکی از معضلات ، گرایش و تمایل بینندگان رسانه های تصویری به سمت و سوی شبکه های ماهواره ای است ، چندی است که برنامه تلویزیونی پر مخاطب و پر بیننده ای با نام خندوانه از شبکه نسیم تولید و پخش شده که هرشب میلیون ها مخاطب را از سراسر ایران جذب می کند .
برنامه خندوانه یک برنامه اجتماعی – فرهنگی است که هدفش بر پایه ایجاد شور و نشاط در جامعه و معرفی فرهنگ های بو می و محلی و سبک زندگی مناطق مختلف کشور ، استوار است که توسعه و ترویج صنعت گردشگری را نیز دنبال می کند .
در این راستا در یک ماه گذشته نظر به پیشبرد اهداف کلان فرهنگی و گردشگری خود ، سازندگان این برنامه ، در چندین قسمت متوالی ، جاذبه های فرهنگی و بومی ، نظیر بازار محلی شهر رشت را به تصویر کشانده و به معرفی محصولات محلی کشاورزی و دریایی ، صنایع دستی و ... پرداخته اند .

در همین راستا و در برنامه ای طی هفته گذشته اعلم الهدی ، اولین پیاده راه فرهنگی شهر رشت را که در راستای برند سازی شهری و حفظ سنتهای این شهر بنا نهاده شده است به عموم معرفی نموده است .
در روند جهانی شدن زندگی های روزمره شهروندان در شهرها و به وجود آمدن فرهنگی واحد و تضعیف فرهنگ بومی که نیاز به احیای هویت شهری به شدت احساس می شود ، حمایت از چنین برنامه های که برپایه ترویج فرهنگ بومی مناطق مختلف کشور می باشد ، از سوی استانها و شهرها به جهت بهره مندی از ایده های نوین در راه توسعه صنعت گردشگری بسیار حایز اهمیت بوده و می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود .
گفتنی است پروژه پیاده راه فرهنگی علم الهدی ، در سال 91 توسط محمد علی ثابت قدم شهردار وقت رشت آغاز به کار کرد و در قالب فاز یک به اتمام رسید. بر اساس شنیده ها و تاکیدات شهردار رشت بزودی عملیات عمرانی 3 خیابان دیگر ورودی به میدان شهدای ذهاب رشت (شهرداری) نیز آغاز خواهد شد.