به گزارش گیل خبر، محمدرضا برجی در جمع خبرنگاران استان گفت: به دلیل سیاست های غلط در گذشته، انتقال 12 راس گوزن زرد به پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا صورت گرفت، این سیاست به این دلیل غلط بود که گیلان اصلا زیستگاه مناسبی برای این گونه ارزشمند نیست.

وی با اشاره به اینکه جمعیت گوزن زرد در کشور ما در حال تهدید است و رو به انقراض می رود، اضافه کرد: به دلیل نامناسب بودن زیستگاه این حیوانات در گیلان حتی یک راس زادآوری از این گوزن ها در آستارا صورت نگرفته است.

برجی خاطرنشان کرد: درخواست این اداره کل به حفاظت محیط زیست کشور برای انتقال این گونه های ارزشمند به زیستگاه های مناسب تر اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرال ها نیز گونه دیگر از پستاندارانی هستند که در گیلان اسیر شده اند تصریح کرد: این 18 راس مرال از استان قزوین به گیلان انتقال داده شده اند.

برجی افزود: البته مرال ها در طبیعت زنده گیری نشده اند و از گونه های پرورشی هستند و فقط برای جاذبه گردشگری در حیات وحش لوندویل آستارا حضور دارند.

وی، استان گیلان را دارای تنوع زیستی کم نظیری در کشور دانست و گفت: در استان گیلان 48 گونه پستاندار، 326 گونه پرنده، 42 گونه از خزندگان، 6 گونه از دوزیستان و 78 گونه از ماهیان کشور وجود دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: در مجموع از هزار و 135 گونه مهره دار کشور 500 نوع آن در گیلان یافت می شود.

وی یکی از گونه های ارزشمند گیلان را اسبچه خزری عنوان کرد و گفت: متاسفانه جمعیت این گونه در گیلان رو به کاهش است.

برجی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته محیط زیست مسابقات سوارکاری در شهرستان تالش انجام خواهد شد و هدف مهم برگزاری این مسابقات آشنایی بیشتر مردم برای حفاظت از اسبچه خزری است.

/ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code