به گزارش گیل خبر امام جمعه بندرانزلی در جمع نمازگزاران این شهرستان خاطر نشان کرد : باید در مذاکراتی که انجام می دهیم ، حضور در صحنه مردم و حمایت مردمی از تیم مذاکره کننده وجود داشته باشد ، و در صورت اجرا شدن خطوط ترسیمی از طرف رهبری مذاکرات می تواند به نتیجه برسد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجه الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به قیام 15 خرداد افزود : 15 خرداد مزین به چند مناسبت متحد الهدف بوده که به روحانیت و رهبری متصل اند ، در سال 1299 قیام مردم گیلان به رهبری میرزا کوچک خان اتفاق افتاد و در 15 خرداد 42 نیز قیامی دیگر به رهبری امام خمینی (ره) در شهرهای قم ، تهران و ورامین که به دفاع از مرجعیت به میدان آمدند تاریخ ساز شد
 
وی همچین اضافه کرد : ما هر چه داریم از آن قیام و خیزش است ، فلذا 15 خرداد یک روز فراموش نشدنی است که امام نیز با توجه به این مهم ، برای همیشه این تاریخ را عزای عمومی اعلام کردند .
 
خطیب جمعه انزلی یکی از عواملی و اصولی که باعث شد این قیام به ثمر برسد را یاری خدا برشمرد و گفت : هدف اصلی همه ی کسانی که در این قیام حضور داشتند فقط و فقط خدا بود و آنان برای دفاع از دین ، روحانیت و مرجعیت به میدان آمدند و دیگر دلیل پیروزی این قیام رهبری بصیرانه امام بود که توانست در شرایطی که فضای حوزه و روحانیت برای مبارزه با طاغوت و ایجاد حاکمیت اسلامی محیا نبود آن را به ثمر برساند .
 
حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین اصل دیگر پیروزی قیام خونین 15 خرداد 42 را اطاعت مرجعیت از مرجعیت  رهبری دانست و گفت : در آن دوران مردم در پیروی از مرجع و ولی فقیه به میدان آمدند و اصل دیگر، استقامت و اراده مردم و رهبری بود.
وی همچین تاکید کرد: پافشاری مردم بر اصول باعث پیروزی بود و دلیلی شد که تغییری در اهداف انقلاب حاصل نشود.
 
امام جمعه بندرانزلی شهرستان بندرانزلی یاداور شد: شما شاهدید خیلی از انقلابها با هدفی که شروع می کنند در وسط راه اهدافشان دچار تغییر می شود اما در انقلاب اسلامی چنین نشد .
 
حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین به دیگر اصل پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد و افزود : اصل دیگر پیروزی و حاکمیت اسلام بود؛ در طول سال های پس از پیروزی نیز همین اصل حاکم بوده و اگر نیز حاکم باشد، همانطور که در دوران دفاع مقدس ، آشوب های اوایل انقلاب و فتنه 88 با تبعیت از آن پیروز میدان بودیم در آینده نیز پیروزی های دیگری را برای ما به ارمغان می آورد و باید این را سرمشق و الگو خود قرار دهیم
 
اگر کار برای اهداف شخصی باشد قطعا شکست خواهد خورد / خطوط مشخص شده از سوی نظام و رهبری را مو به مو اجرا کنند
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار شهرستان با اشاره به مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد : بحث مذاکرات هم برای مردم هم برای مسئولین و هم برای عزیزان تیم مذاکره کننده از میادین بسیار مهم ، حساس ، خطیر و سرنوشت ساز کشور است و باید توجه داشته باشیم که اگر می خواهیم در این میدان نابرابر و ظالمانه بر دشمنان پیروز شویم باید طبق فرمایش امام تلاشمان برای خدا باشد و اگر کار برای اهداف شخصی باشد قطعا شکست خواهد خورد.
خطیب جمعه انزلی اضافه کرد : باید در مذاکراتی که انجام می دهیم ، حضور در صحنه مردم و حمایت مردمی از تیم مذاکره کننده وجود داشته باشد ، جایگاه و تبیین رهبری باید مد نظر قرار گیرد و اگر آن را رعایت کنیم مذاکرات می تواند به نتیجه برسد.
 
حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین همچنین در ادامه سخنان خود یاد آور شد : در مذاکرات هسته ای چیزی که مهم است و هم مردم و هم مسئولان و هم تیم مذاکره کننده باید به آن پا فشاری کنند این است که خطوط مشخص شده از سوی نظام و رهبری را مو به مو اجرا کنند .
 
تیم مذاکره کننده مواظب باشند با الفاظ مختلف ، فریب زبان دشمن را نخورند
 
دیگر اصلی که وی در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بندرانزلی به آن اشاره کرد تاکید بر لغو کلی تحریم ها آن هم بلا فاصله بعد از امضای توافق نهایی بود که در این خصوص تاکید کرد : دشمن از همان ابتدا در این موضوع بازی در آورده است فلذا باید به محض امضای توافق نهایی تمامی تحریم ها به طور یکجا لغو شود و تعلیق هیج معنایی ندارد. تیم مذاکره کننده ، مسئولان و مردم ما مواظب باشند با الفاظ مختلف ، فریب زبان دشمن را نخورند.
 
امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به میزان درصد غنی سازی عنوان کرد : میزان غنی سازی و حجم و درصد آن باید نیاز کشور را برطرف کند ، یک غنی سازی کوچک شده ی ماک شده را نپذیرید ، باید غنی سازی هم از لحاظ درصد و حجم متناسب با نیاز کشور باشد و در زمینه ی تحقیقاتی نیز نباید هیچ منعی دست دانشمندان ما را ببندد و مانع پیشرفت فعالیت های تحقیقاتی و هسته ای که از نیاز های لازم و ضروری کشور است ، شود .
 
نظارت های غیر متعارف من درآوری از سوی دشمنان پذیرفتنی نیست
حجه الاسلام و المسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه نظارت های غیر متعارف من درآوری از سوی دشمنان اصلا پذیرفتنی نیست تاکید کرد : اگر هم بنا باشد دسترسی و نظارتی باشد باید در حد متعارفی که دیگر کشورها نیز دارند ، اینکه بخواهند جمهوری اسلامی را به نظارت های غیر متعارفی متعهد بکنند این برای در دنیا باعث ذلت و سرشکستی است ، به جایی که ما از آنان طلبکار باشیم آنان از ما طلبکارند ، لذا باید مراقب باشیم .
 
وی همچین به دسترسی و نظارت از مراکز وفعالیت ها نظامی و نیروی های مسلح نیز اشاره کرد و متذکر شد : همانطور که مقام معظم رهبری نیز قاطعانه فرمودند ، هیچ گونه تعهدی و اجازه ای برای بازدید از مراکز نظامی نباید در توافق ذکر شود و ایران هیچ تعهدی نسبت به این موضوع ندارد .
خطیب جمعه انزلی در پایان نیز یاد آور شد : با توجه به شناختی که تا به امروز از دشمن و رفتار آن در خصوص هسته ای و سایر موضوعات داریم باید در توافق نامه قید شود که این توافق نامه بازگشت پذیر است و اگر دشمن نغذ عهد کرد ما از کسی اجازه نمی گیریم و با اقتداد هر چه بیشتر فعالیت های هسته ای خود را ادامه می دهیم.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code