به گزارش گیل خبر، جبار کوچکی نژاد با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: برخی عوامل در کشور موجب افزایش ناگهانی حجم پذیرش دانشجو شد که برنامه خاصی هم نداشت؛ این در حالی است که باید قبل از افزایش کمیت در پذیرش دانشجو، فکری به حال چگونگی کیفی سازی آموزش و همچنین آینده فارغ التحصیلان می شد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با مقایسه ای بین سیستم آموزشی در داخل و خارج از کشور عنوان کرد: روش های آموزش در کشور ما به آموزش های دانشگاهی و آکادمیک محدود می شود اما در سراسر دنیا به این گونه است که به جز روش های دانشگاهی، آموزش های دیگری نیز وجود دارد که اغلب به صورت کاربردی و آزمایشگاهی است که نسبت به امکانات آنها نیز توجه بسیاری شده است. برخی موسسات عالی برای جذب سرمایه، دانشجو می پذیرند کوچکی نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه دانشجویان باید آموزش های لازم را به صورت عملی ببیند، یادآور شد: تا زمانی که سیستم آموزشی در کشور به گونه ای باشد که صرفا فرد به عنوان دانشجو به دانشگاه وارد شده و در نهایت بدون آموزش های علمی و دقیق فارغ التحصیل شود، نمی توان انتظار پیشرفت در کشور داشت. نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم همچنین با انتقاد از نحوه متفاوت پذیرش در دانشگاه ها و موسسات مختلف آموزش عالی کشور، تصریح کرد: متأسفانه برخی دانشگاه ها نسبت به سایر دانشگاه های دیگر پذیرش بی رویه دانشجو دارند و تا چند برابر ظرفیت خود دانشجو می پذیرند تا پول بیشتری از این راه کسب کنند. وی افزود: از این رو نمی توان انتظار کیفیت بالا از سطح آموزشی آن دانشگاه و متخصص شدن فارغ التحصیلان آن داشت؛ لذا لازم است در این زمینه نیز تدبیری اندیشیده شود که برای هر دانشگاه ظرفیت خاصی در نظر گرفته شود. جبران مافات بی توجهی های برنامه پنجم توسعه به آموزش در هنگام تدوین برنامه ششم عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به فرا رسیدن زمان تدوین برنامه پنجساله ششم خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در تدوین برنامه ششم نیز به امر کیفی سازی در دانشگاه ها توجه نشود، هرج و مرج در حوزه آموزش ادامه خواهد یافت؛ لذا لازم است در زمان تدوین برنامه ششم، آن نوع بی توجهی که نسبت به آموزش در برنامه پنجم صورت گرفت، از بین برود. /خانه ملت
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : گیل خبر استان

نظر شما:

security code