به گزارش گیل خبر، فاطمه شیرزاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: روکش آسالت و لکه گیری نقاطی که در آنها طرح ساماندهی روان آب های سطحی رشت در حال اجراست بعد از اتمام عملیات لوله گذاری باید در سریع ترین زمان ممکن به طور تخصصی و با رعایت استانداردهای لازم انجام شود. وی با بیان اینکه روکش آسفالت این مناطق باید با مقاوم سازی صورت گیرد، اظهار داشت: با زیرسازی می توان تنش های ناشی از بار ترافیکی را در این مناطق کاهش داد که برای این کار استفاده از مصالح متناسب با شرایط آب و هوایی شهر رشت ضرورتی انکارناپذیر است. عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت ادامه داد: در چند روز گذشته شهرداران یکی از مناطق رشت اقدام به آسفالت یکی از معابر فرعی کرده بود که با نظارت و تذکر به وی از ادامه این کار جلوگیری شد. وی با اشاره به اینکه آسفالت و لکه گیری معابر باید از معابر اصلی و پرتردد رشت آغاز شود، گفت: با شهرداران مناطقی که در مرحله نخست نسبت به آسفالت معابر فرعی اقدام کنند به مراتب قانون برخورد جدی می شود. شیرزاد جلب رضایت شهروندان را دلیل اصلی اجرای نهضت آسفالت، لکه گیری و پرکردن چاله های رشت عنوان کرد و افزود: آسفالت معابر اصلی مانع از توجه کمتر به معابر فرعی نخواهد شد بلکه تلاش این است که در فاز نخست مسیرهای اصلی و سپس مسیرهای فرعی ترمیم شود. وی با اشاره به اینکه فاز نخست نهضت آسفالت در شهر باید هرچه سریع تر عملیاتی شود، عوامل تاثیرگذار در بی دوامی آسفالت معابر را بهره گیری از نیروی انسانی ناکارآمد، استاندارد سینیشر، درجه حرارت مخلوط های آسفالت و کیفیت پایین قیر اعلام کرد. سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از هفت نوع قیر در جهان تنها دو نوع قیر در کشور تولید می شود که جوابگوی مناطق مختلف آب و هوایی کشور نیست، افزود: نظارت ناکافی و کمبود منابع مال در اجرای پروژه های آسفالت رشت مهمترین دلیل عمر کوتاه آسفالت معابر است. وی تغییر وضعیت ورودی و خروجی های رشت را از مهمترین الویت های شورا و شهرداری رشت در سال ۹۳ دانست و اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی ورودی و خروجی های شهر طی سال جاری در توسعه شهر می تواند نقش بسزایی ایفا کند و جذب گردشگر را افزایش دهد. شیرزاد یادآور شد: شهروندان رشت با پرداخت به موقع عوارض می توانند کمک شایانی به شهرداری در راستای خدمات رسانی بهتر داشته باشند.