به گزارش گیل خبر, نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرحی دو فوریتی برای الزام دولت به ارائه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس خبر داد و گفت: متاسفانه نظام رتبه بندی معلمان باید طبق تعهدات وزارت آموزش و پرورش در سال 93 اجرا می شد اما هنوز لایحه به صحن مجلس نرسیده است. جبارکوچکی نژاد درخصوص آخرین پیگیری های کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس درباره لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: دولت قرار بود این لایحه را طی چند ماه گذشته به مجلس ارائه دهد اما از آنجا که این موضوع تاکنون به سرانجام نرسیده بنابراین طرحی دوفوریتی درخصوص نظام رتبه بندی معلمان در مجلس در حال آماده سازی است که البته این طرح سال گذشته در صحن علنی مجلس آراء کافی را کسب نکرد. نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به احتمال بسیار این طرح دو فوریتی که پیام بسیار مثبتی برای فرهنگیان دارد تا زمان پایان بررسی لایحه بودجه 94 در صحن علنی مجلس تقدیم هیات رئیسه می شود، چون دولت متعهد شده بود که موضوع نظام رتبه بندی معلمان در سال 93 اجرا شود، اما با وجود اتمام سال هنوز این لایحه به مجلس نرسیده است. وی تصریح کرد: در این طرح دو فوریتی دولت ملزم می شود که تا 6 ماه اول سال آینده لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس تقدیم کند. واگذاری مدارس دولتی تخلف آشکار آموزش وپرورش است این نماینده مردم درمجلس نهم درخصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی، افزود: این موضوع تخلف آشکار آموزش وپرورش از قانون است. کوچکی نژاد ادامه داد: اینکه گفته می شود بحث واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با هدف خرید خدمت انجام می شود، حکایت از وجود روش های انحرافی در آموزش و پرورش دارد که تاکنون آسیب های جدی را به این وزارتخانه وارد کرده است، البته پیشنهادی در این خصوص مطرح است مبنی براینکه بودجه مناطق آموزش و پرورش همانند دانشگاه ها به طور مستقل داده شود، زیرا زمانی که به تعداد دانش آموزان یک منطقه بودجه به آن منطقه داده شود، مدیران منطقه تلاش می کنند که از بودجه بهینه استفاده کنند. 200 هزار دانش آموز با روش غیرقانونی برای تحصیل به بخش خصوصی منتقل شدند وی با بیان اینکه براساس اصل سوم و سی قانون اساسی آموزش تا پایان دوره متوسطه برعهده دولت است، افزود: البته این موضوع به آن معنا نیست که بخش خصوص نمی تواند در این بخش فعالیت کند، زیرا در حال حاضر یک میلیون دانش آموز در بخش خصوصی تحصیل می کنند بنابراین باید تاکید کرد که دولت باید به بخش خصوصی هم کمک کند. نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون مدارس غیردولتی شفاف بوده و مجلس این موضوع را تصویب کرده است، متاسفانه این قانون در حال حاضر نادیده گرفته شده و 200 هزار دانش آموز با روش دیگری برای تحصیل وارد بخش خصوصی شدند که این روش نادرست و اشتباه است. /خانه ملت