رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس:
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۸:۰۳ چاپ
به گزارش گیل خبر،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با رد این خبر که ۲۵ هتل در رشت تعطیل شده است، گفت: هتلی در رشت تعطیل نشده است اما ظرفیت های زیادی برای تاسیس هتل های جدید در این شهر وجود دارد.
جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خانه ملت با بیان اینکه هتل یکی از ارگان های اصلی برای جذب گردشگر است، توضیح داد: برای اسکان گردشگران داخلی و خارجی، هتل نیاز اساسی است. در ساحل خزر و به خصوص رشت میزبان هتل هایی که ساخته شده است از عهده نیاز گردشگران این خطه بر نمی آیند.
رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته هتلداران و سرمایه گذاران در این زمینه مشکلات متعددی دارند، که عاملی می شود سرمایه ها در این بخش جذب نشود.
این نماینده اظهار داشت: عوارض شهرداری ها یکی از معضلات اصلی هتل داران است که اخیرا در رشت و برخی شهرهای دیگر با آن مواجه شدند. ما برای رفع این مشکل هتلداران رشت با شهرداری، جلسه داشتیم و هماهنگی های لازم جهت رفع عواض صورت گرفت.
به گفته کوچکی نژاد صندوق توسعه ملی نیز باید تسهیلاتی در اختیار هتل داران و سرمایه گذاران قرار می داد که تا امروز محقق نشده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:طبق قانون بودجه ۹۳ باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بخش گردشگری قرار می گرفت اما هنوز دولت نتواسته این سرمایه را در بخش گردشگریس تزریق کند. صحبت های انجام شده تا هتل داران بتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند و بخشی از دغدغه هایشان بر طرف شود.
کوچکی نژاد ادامه داد: خانه کاشانه ها در نوار دریای خزر مشکل دیگر هتلداران شمال کشور است. باید این خانه کاشانه ها ساماندهی شوند تا سود سرمایه گذاران در ساخت هتل با مشکل مواجه نشود.
رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه ساماندهی خانه کاشانه ها تاثیر مستقیمی بر رونق هتلداری دارد، تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی با کمک فرمانداری و شهرداری ها باید نسبت به ساماندهی خانه کاشانه ها اقدام کنند. به طوری که هم تنوع و امنیت اسکان گردشگران فراهم شود و هم هرج و مرجی در این زمینه در راستای دغدغه هتلداری ایجاد نشود.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code