رئیس انجمن جراحیهای زیبایی و پلاستیک ایران گفت: جراحیهای زیبایی در مردان با شیب ملایمی در حال افزایش است که آن هم به علت میل به سلفی گرفتن، حضور در فضای مجازی و گذاشتن تصاویرشان در این فضا است.
وی در پاسخ به این سوال که چند درصد مراجعه کنندگان به جراحیهای زیبایی را مردان تشکیل می دهند، گفت: آمار دقیقی در ایران نیست، اما در دنیا به طور متوسط ۱۵ درصد جراحیها متعلق به مردان است که بنظر ایران هم از همین میزان تبعیت میکند.
رئیس انجمن جراحیهای زیبایی و پلاستیک ایران تصریح کرد: در مردان با شیب ملایمتری افزایش گرایش به جراحیهای زیبایی دیده میشود که آن هم به علت گسترش فضای مجازی و حضور درآن و گذاشتن تصاویر در فضای مجازی و همچنین بعضی تبلیغات در آن حوزه است.
وی در پاسخ به این سوال که کدام گروه سنی آقایان بیشتر برای جراحیهای زیبایی مراجعه میکنند، گفت: بسته به نوع عمل فرق دارد، اما در عملهای زیبایی رینوپلاستی و ژنیکوماستی ۱۸-۳۵ سالهها و در جراحیهای زیبایی بلفاروپلاستی مردان با سنین بالاتر مراجعه میکنند.
رئیس انجمن جراحیهای زیبایی و پلاستیک ایران تصریح کرد: در برخی موارد متقاضیان با تبلیغات فضای مجازی درخواستهایی خارج ار عرف دارند که با مشاوره خوب میتوان از اینگونه اعمال خارج از عرف جلوگیری کرد. مشکل این است که غالبا اینگونه متقاضیان به جراحان پلاستیک یا دیگر متخصصان مرتبط مراجعه نمیکنند، بلکه با تبلیغات مسموم فضای مجازی در دام مداخله گران و کلینیکهای غیرمجاز میافتند.
وی اظهار کرد: فرهنگ ایرانی با گسترش فضای مجازی وعدم فرهنگسازی متولیان امور در حال تغییره چهره است که متعاقب آن سلیقه افراد برای اعمال جراحی نیز تغییر میکند و دولت در این عرصه باید هوشیارانهتر عمل کند.