مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان طی گزارشی به تشریح فعالیت های این شرکت به منظور انجام تعمیرات شبکه های فشار متوسط بصورت خط گرم به منظور جلوگیری از اعمال خاموشی برای مشترکان پرداخت.
وی تاکید کرد: به منظور نیل به اهداف صنعت برق شامل جلب رضایت مشترکین، فروش انرژی ، جلوگیری از زیان های اقتصادی، کمک به تولید بیشتر در بخش صنایع، جلوگیری از فرسودگی و استهلاک زود هنگام تجهیزات شبکه بخاطر کلیدزنیهای مکرر و کاهش تلفات، تعمیرات با خط گرم بهترین گزینه ممکن به شمار میرود.
مدیرعامل توزیع برق گیلان ادامه داد: روش خط گرم مانع از ایجاد ضررهای اقتصادی فراوان و نارضایتی مشترکان میگردند و با بهره گیری از تکنولوژی تعمیرات خط گرم، تعداد خاموشیها به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت، چرا که بسیاری از مانورها و تعمیرات خطوط به صورت گرم قابل اجرا هستند.
صادقی تصریح کرد: این روش در توزیع برق گیلان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و با عنایت به بررسی آمار ثبت شده در سامانه ثبت حوادث شرکت (121)، از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه سال 1403 و تعداد عملیات خط گرم ثبت شده 754 مورد بوده است و لذا مقدار شاخص مذکور تا پایان ماه مهر ماه حدود 17 درصد می باشد.
وی با اشاره به اینکه عملیات روی خط گرم مناسب ترین راه جهت کاهش قطعی های شبکه و بالا بردن قابلیت اطمینان و پایداری خط است افزود: درحال برنامه ریزی برای افزایش توانمندی در این زمینه هستیم تا مدت زمان خاموشی های برنامه ریزی شده برای مشترکان به حداقل برسد.
صادقی گفت: ضروری است با استفاده بهینه از اعتبارات تخصیصی حوزه خط گرم در قالب تعمیرات اداری و پیمانکاری، اطلاع رسانی دقیق درخصوص زمان انجام عملیات خط گرم از طریق ارسال به موقع فرم های موردنظر به ادارات دیسپاچینگ و دستگاه نظارت قرارداد و پیگیری لازم درخصوص ثبت کلیه خاموشی های بابرنامه خط گرم اعم از تعمیرات اداری و پیمانکاری، دستورکارهای سرمایه ای در سامانه ثبت حوادث (121)؛ روند بهبود این شاخص ادامه یابد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان در پایان تاکید کرد: حفظ سلامت و جان همکاران حین انجام کار درکنار صحت و دقت اجرای روش خط گرم مهمترین مساله برای مجموعه صنعت برق گیلان است و انتظار داریم امورهای اجرایی نهایت کنترل را در این زمینه اعمال کنند.