ادامه نارضایتی ها از عملکرد شرکت مخابرات؛
۱۴۰۳/۰۸/۱۰ ۱۱:۴۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

اختصاصی گیل‌خبر / سرویس اجتماعی- ضعف عملکردی شرکت مخابرات در استان گیلان، به‌ویژه در حوزه آنتن‌دهی تلفن همراه و کیفیت اینترنت، به یکی از مشکلات اصلی مردم استان تبدیل شده است.

گیل‌خبر در گذشته نیز طی سلسله مطالبی بار‌ها به این وضعیت نا به‌ سامان پرداخته و با انعکاس صدای شهروندان خواستار رسیدگی به این مسئله بوده است‌، اما تا کنون اتفاق مثبتی در زمینه آنتن‌دهی و خدمات اینترنتی رخ نداده و پیام‌های شهروندی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

چند پیام شهروندی ارسال شده گیل‌خبر به شرح ذیل است:
«۱.آقا دیوانه کرد ما رو مخصوصا همراه اول انگار تو جزیزه هستیم. همش ۵ کیلومتر با رشت فاصله داریم ولی اسیریم وقتی میریم خونه.

۲.من هم ایرانسل دارم و هم همراه اول، آنتن‌دهی افتضاح شده، حتی پیگیری کردم اما حرف‌هاشون قانع کننده نبود، واقعا ما فقط این اینترنت و ارتباط با تلفن برامون مونده، سفر که تعطیل، مهمونی هم تعطیل، اینو دیگه از ما نگیرین.

۳‌.افتضاح، افتضاح، افتضاح طوری که زمان بسته‌ها تموم میشه در حالی که هنوز چندین گیگ از حجم بسته باقی مونده که به دلیل افتضاح بودن نت استفاده نشده.»

در مقایسه میان اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، به‌وضوح می‌توان مشاهده کرد که اینترنت همراه اول، نسبت به باقی اپراتور‌ها از کیفیت بسیار پایین‌تری برخوردار است و کاربران آن در بخش‌های مختلف استان از کندی سرعت و ناپایداری شبکه رنج می‌برند.

با توجه به این که بسیاری از کاربران کاملاً به اینترنت همراه وابسته هستند؛ این موضوع در عصری که دسترسی سریع و پایدار به اینترنت یکی از ضرورت‌های روزمره شده، چالش‌های زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.

این وضعیت همچنین تأثیرات منفی بر جذب گردشگران و رونق اقتصادی منطقه گذاشته است. گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند نیز با مشکلاتی همچون عدم دسترسی به اینترنت مناسب و آنتن‌دهی ضعیف مواجه‌اند و این موضوع نه‌ تنها تجربه گردشگری آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه آن‌ها را از استفاده از امکانات و خدمات دیجیتال محروم می‌کند.

این ضعف‌ها در حالی است که توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی و ارتقاء کیفیت خدمات، به‌ویژه در استانی با اقلیم گردشگر پذیر مانند گیلان، از اهمیت بسیاری برخوردار است اما ظاهرا مدیران مخابرات گیلان توان اجرایی لازم برای حل این مشکل فراگیر را ندارند.

در نهایت با توجه به این که گفتار و نوشتار و گلایه‌های فراوان مردمی در خصوص عملکرد شرکت مخابرات گیلان و اپراتورهایی همچون همراه اول راه به جایی نبرده و برای برخی از مدیران این حوزه از اهمیت چندانی برخودار نیست انتظار می‌رود تا دستگاه‌های ناظر مسئول در دفاع از حقوق عامه برای جلوگیری از نارضایتی بیشتر مردم با ورود به موضوع و بررسی کیفیت خدمات ارتباطی ارائه شده و بررسی میزان رفع مشکلات مربوط به آنتن‌دهی و سرعت اینترنت، به فریاد مردم رسیده و با برخورد قاطع با ترک فعل‌های احتمالی در حوزه یاد شده رضایت‌مندی گیلانیان را کسب کنند‌.