اختصاصی گیل خبر/ سرویس اجتماعی- به مناسبت ۹ اکتبر (۱۸ مهر) «روز جهانی پست» ضمن قدردانی از نیروهای زحمتکش این اداره، به دلیل پیامهای متعدد مردمی، به انتشار برخی انتقادات از عملکرد پست در استان گیلان خواهیم پرداخت.
گیلخبر سال گذشته نیز در گزارشاتی به دغدغههای مردم در این خصوص پرداخته بود اما بار دیگر در هفتههای اخیر، پیامهای شهروندی ارسال شده به این رسانه به وضوح از افزایش نارضایتی گیلانیها نسبت به ارائه خدمات توسط اداره پست حکایت دارد.
این نارضایتیها در وهله اول به همزمانی افزایش قیمت و کاهش کیفیت خدماترسانی اشاره دارد؛ در این پیامها آمده است که افزایش هزینههای پستی در شرایطی که کیفیت خدمات به شدت کاهش یافته، برای مردم غیرقابل توجیه است!
یکی دیگر از مشکلات مطرح شده در این پیامها، تأخیر در ارسال بستهها و عدم پایبندی و تعهد به زمانهای تعیینشده برای تحویل مرسولات است که گاها در زندگی افراد اختلال ایجاد کرده و در زمانه امروزی که دقیقهای تاخیر میتواند نظم همه چیز را بر هم بزند، اداره پست در بسیاری از موارد با تأخیرهای چند روزه بستهها را میرساند که این امر در پست معمولی و یا پیشتاز تفاوت چندانی هم ندارد.
از دیگر انتقادات اشاره شده، آسیب دیدن بستههای پستی برخی افراد در طول فرآیند حمل و نقل است که پس از مراجعه به اداره پست، ظاهراً هیچگونه پاسخگویی مناسبی از سوی مسئولان مربوطه دریافت نکرده اند. این عدم پاسخگویی و شفافیت در مواجهه با شکایات و یا دریافت بیمه پستی مرسوله صدمه دیده، باعث افزایش احساس بیاعتمادی و نارضایتی مردم به این دستگاه خدمات رسان شده است.
از دیگر مصائب این اداره میتوان به کمبود نیروی پستچی در برخی مناطق استان اشاره کرد. به گفته برخی شهروندان، اگر یک پستچی به مرخصی برود یا به هر دلیلی قادر به انجام وظایف خود نباشد، در مواردی دیده شده که منطقه تحت پوشش او تا زمان بازگشتش عملاً بدون پستچی میماند و این وضعیت باعث میشود که تحویل مرسولات با تأخیرهای طولانی مواجه شود و یا اشخاص برای دریافت بسته خود بناچار به مرکز پستی منطقه خود حضورا مراجعه کنند. این کمبود و یا عدم مدیریت صحیح نیرو و توزیع نامتوازن پستچیها در مناطق مختلف، به ویژه در شهرهای کوچکتر، به یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم تبدیل شده است.
به اعتقاد صاحبنظران، این وضعیت نابهسامان و نامطلبوب، نیازمند تغییرات مدیریتی و ساختاری در ادارهکل پست استان است؛ وضعیتی که دیگر برای مردم گیلان قابل تحمل نیست.
به نظر میرسد برخی از مدیران استان گیلان که همواره عملکردشان باعث نارضایتی مردم بوده، گویا با روی کار آمدن دولت جدید، با در نظر گفتن احتمال برکناری خود، عملا مسئولیت امور را در این روزها به حال خود رها کردهاند.
تجربیات خود را در خصوص اداره پست استان گیلان با ما به اشتراک بگذارید.
نظر شما: