رپورتاژ خبری
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۱۳:۴۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

چگونه فروش تلفنی خوبی داشته باشیم. برای فروش تلفنی اول باید ابزار مناسب داشته باشید و در نهایت بعد از ابزار باید تکنیک هایی را رعایت کنید که حداکثر تبدیل را داشته باشید.

ابزار های مهم بازاریابی

1 تلفن اینترنتی ویپ

2 سی آر ام

تلفن اینترنتی هم در تماس های ورودی و هم در تماس های خروجی کمک بسیاری به شما می کند که در ادامه توضیح خواهیم داد. سایت هایی هستند که این خدمات انجام میدهند اما سایت های مثل جوان تل تلفن ابری و تلفن اینترنتی را همزمان ارائه می دهند که باعث یکپارچگی سیستم شما خواهد شد و پشتیبانی هر دو محصول از یک شرکت خواهید داشت

مهمترین قابلیت تلفن اینترنتی و یا تلفن ابری امکان دورکاری می باشد که هر نیروی کاری از هر جایی از ایران امکان تماس ورودی و خروجی را خواهد داشت و مورد مهم بعدی امکان ضبط مکالمات و همچنین داشتن چندین تماس به صورت همزمان می باشد.

ابزار بعدی crm ابری می باشد که می تواند مدیرت ارتباط با مشتریان را بر عهده داشته باشد و در پیگیری های بعدی کل اطلاعات تماس قبلی را به صورت نوت داشته باشید و همچنین امکانات خیلی زیاد دیگری مثل یاداور ارجاع و.... که باعث تبدیل مشتری خواهد شد .

فروش تلفنی به دو صورت قابل انجام هست

1-تماس خروجی یا بازاریابی

2-تماس های ورودی یا ترافیک ورودی

فروش تلفنی موفق در تماس های خروجی بستگی به موارد بسیاری دارد که به چند نکته مهم در ادامه می پردازیم.

مرکز تماس جوان تل

1- اعتماد به نفس

در صورتی که اعتماد به نفس کافی نداشته باشید فروش محصول برای شما سخت خواهد شد و مشتری این موضوع را درک خواهد کرد و قطعا اعتماد به نفس بالا بر عکس مشتریانی که حتی نیاز به محصول شما را در خود نمی بینند تا انتها مکالمه گوش میدهند و سعی می کنند نیاز ایجاد کنند.

2- ایجاد نیاز برای هر کسب و کار و مشتری

اگر دانش قبلی راجع به کسب و کار مشتری داشته باشید می توانید قبل تماس به نیاز های اون سخض یا شرکت فکر کنید و نیاز های اساسی به اون محصول را در پرزنت تلفنی بیان کنید

3- مشاوره خوب باعث فروش می شود.

سعی کنید به جای اینکه فروشنده خوب باشید در تماس تلفنی مشاور خوب باشید و به مشتری القا شود که مشاور خوبی هستید و صادقانه مشاوره میدید و فقط به فکر فروش نیستید.

4- پر انرژی بودن در حین مکالمه

در هنگام مکالمه همه موارد و مشکلاتو کنار بگذارید و فقط سعی کنید با لبخند مکالمه کنید و انرژی را تا آخر مکالمه حفظ کنید مطمئن باشید لبخند یا حتی خنده و انرژی در فروش تلفنی بسیار تاثیر گذار هست و قطعا باعث فروش بهتر خواهد شد معمولا مردم سعی می کنند از یک فروشنده با اخلاق و پر انرژی خرید کنند تا یک نفر کم انرژی که فقط سوال جواب پاسخ می دهد.

5- زمان مناسب

سعی کنید تایم مناسب تماس بگیرید هم از نظر ساعتی هم تقویم به طور مثال بین تعطیلات یا خارج از ساعت اداری یا صبح اول وقت تماس نگیرید مشتری میلی به گوش دادن و پرزنت شدن محصول شما را نخواهد داشت.

6-از متن های تکراری استفاده نکنید

با هر مشتری بسته به رفتار و مکالمه اون شخص مکالمه کنید سعی کنید یک متن حفظ نکنید به همه مشتریان همین مورد را اعلام کنید با هر مشتری متفاوت مکالمه کنید تا هم باعث خستگی بیشتر شما نشود و هم انرژی کاسته نشود.

7-استراحت بین مکالمات

سعی نکنید پشت سر هم تماس داشته باشید سعی کنید بعد از یک مورد موفق یا ناموفق که انرژی زیادی از شما گرفته یک تایم به خودتان استراحت بدهید و باعث برگشت انرژی خواهد شد.

8- زیاده گویی در فروش تلفنی ممنوع

اگر در فروش تلفنی هر چه بیشتر توضیح بدهید مشتری بیشتر از محصول شما دور خواهد شد و سعی کنید فقط مواردی را مطرح کنید که نیاز مشتری می باشد و بیش تر از حد توضیح دادن باعث سردرگمی مشتری خواهد شد.

9- صحبت کردن در مورد مشتری نه درباره خود

سعی کنید بیشتر تایم مکالمه را به نیاز های اون شخص یا شرکت بپردازید نیاز نیست دائما از کسب و کار و محصول خود سخن بگویید در صورتی که بتوانید اطلاعات کافی از مشتری دریافت کنید بهتر می توانید به روند فروش کمک کنید.

تلفن اینترنتی

چگونه فروش تلفنی خوب در تماس های ورودی داشته باشیم؟

در تماس های ورودی علاوه بر موارد بالا، ابزار نقش مهم در فروش شما خواهد داشت در اوایل این مقاله دو ابزار تلفن اینترنتی و سی آر ام معرفی شد که در تماس ورودی به شدت می تواند به فروش موفق کمک کند.برای روشن شدن این موضوع مثال کاربردی در ادامه خواهیم زد.

فرض کنید یک مشتری چند بار با شما تماس گرفته و هر دفعه شمامیخواید اطلاعات این شخص یا کسب و کار و نیاز هاشو بپرسید خب مشتری احساس زیاد خوشایندی ندارد در صورتی که اگر ابزار تلفن ابری و سی آر ام ابری داشته باشد به راحتی اطلاعات مشتری بر روی سیستم باز خواهد شد و تمامی مکالمات و درخواست های مشتری ثبت شده و به راحتی ابتدای مکالمه فامیل مشتری را اعلام می کنید و این باعث خواهد شد هم تایم کمتری از مشتری گرفته شود و هم حس اعتماد بیشتری به شما پیدا خواهد کرد.

یا مثال دیگر اینکه مشتری چند بار با شماره شما تماس گرفته و بوق اشغال شنیده یا کسی پاسخگو نبوده خب ممکنه صبر مشتری زیاد نباشه و به فروشنده دیگری رجوع کند برای حل این مشکل تلفن ابری با قابلیت صف تماس چندین مشتری را در صف نگه میدارد و می توانید در صف انتظار موقعیت نفر را اعلام کنید یا اینکه سوالات پر تکرار قرار دهید و یک موزیک که باعث ارامش و صبر مشتری شود به این صورت تمامی تماس ها را به نوبت پاسخ خواهید داد.

سیستم نظرسنجی پایان مکالمات

در صورتی که یک اپراتور بی حوصله یا بد پاسخگویی داشته باشد به راحتی با امتیازاتی که مشتریان میدهند می تونید ضبط مکالمه را بررسی کنید و علت امتیاز پایین را متوجه شوید.

در تماس های ورودی منشی گویا به کسب و کار شما اعتبار بیشتری می بخشد و مشترک با تماس به واحد مربوطه متصل می شود یا اینکه اگر داخلی شخص مورد نظر را بداند به راحتی به شخص مورد نظر متصل می شود

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code