۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۲۱:۵۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

گیل خبر/ در پی انتشار گزارشی در گیل خبر مبنی بر مشکلات ارتباطی و عدم آنتن دهی مناسب خطوط همراه اول در برخی از مناطق استان گیلان، شرکت مخابرات گیلان جوابیه‌ای به این پایگاه خبری صادر کرد.

متن جوابیه به شرح زیر است:

با سلام و تحیات
ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون در پاسخ به گزارش منتشر شده درآن رسانه مورخ 23/11/1402 با عنوان ( مدیر عامل مخابرات ایران از کدام کیفیت و رقابت سخن می گوید ) در این سایت در سریعترین زمان ممکن ، بر طبق قانون مطبوعات درج شود.

شرکت مخابرات ایران بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور تامین کننده اصلی زیر ساخت ارتباطی در سراسرکشور است وهمواره به دنبال توسعه بوده وهمه برنامه های شرکت مخابرات با توجه به وسعت فعالیتها و خدمات رسانی گسترده آن در چارچوب مشتری مداری و حل مشکلات مشتریان است.

بحمداله مخابرات منطقه گیلان در حال حاضر در بسیاری از شاخصها ی مخابراتی در رتبه ای بالاتر از نسبت میانگین کشوری در شرکت مخابرات ایران برخوردار است واین بدان معناست که مخابرات استان نه تنها عامل عقب ماندگی حوزه ارتباطات نیست بلکه از تلاش و پویایی بیشتری نیز برخوردار است.

متاسفانه بزرگترین ظلم به مخاطبان و مشتریان نارضایی تراشی با اطلاع رسانی گمراه کننده است.

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت استان و ورود گردشگران ، مخابرات منطقه گیلان نیز خود را ملزم به ارتقای سیستمهای ارتباطی و افزایش پهنای باند ممکن می داند و در یکسال گذشته نیز تعدا د 238 سایت 4G در استا ن نصب یا راه اندازی شده و تعداد 24 سایت هم ارتقاء تکنولوژی به5G پیدا کرده است .

در همین راستا اکنون استان نیازمند ایجاد و نصب دکل های مخابراتی جدید و بیشتر است اما در بسیاری از مکانها ماه ها و بعضا" سالهاست با مشکل تملک زمین مواجه هستیم و مانع پیشبرد کارها شده است و در همان مکانها درخواست های مردمی جهت توسعه داریم "که ما را با یک دوگانگی مواجه کرده است" .

در سالجاری بخاطر ممانعت های مردمی و سازمانهای اجرایی از نصب و ایجاد 14 سایت در استان علی الخصوص در شهر رشت باز مانده ایم .

ایجاد این سایت ها به منظور افزایش کیفیت و بهبود مکالمه و اینترنت اپراتورهای سیار برنامه ریزی شده که امید است با همکاری مردم فهیم استان و سازمانهای اجرایی از ایجاد ممانعت برای توسعه شبکه خودداری کنند .

همچنین مشتریان اپراتور همراه اول نیز می توانند جهت ارائه گزارشات اعم از پوشش شبکه و آنتن دهی و نحوه فعالسازی و اتصال به اینترنت همراه با شماره 9990 برای تماس با تلفن همراه و شماره 09129990 جهت تماس با تلفن ثابت ارتباط برقرار کنندو گزارش های مردمی باعث می شوند این مناطق الویت بیشتری بگیرند و همواره نظارت مردم برای همراه اول و مخابرات استان بسیار مهم است .

اما سرعت پایین در برخی گوشی های تلفن همراه و ارسال فایل متاسفانه بخاطر استفاده از فیلتر شکن هاست و در پی محدود شدن برخی پلتفرم ها توسط مراجع ذی صلاح، استفاده کاربران از فیلتر شکن ها علاوه بر مخاطرات امنیتی ، سرعت دسترسی و کیفیت دسترسی کاربران به شبکه به طرز قابل محسوسی کاهش یافته و علاوه برآن هزینه مصرف اینترنت کاربران بعلت مصرف بیشتر ترافیک افزایش خواهد یافت .

اما موضوع دیگر سرقت از سایتها ، تجهیزات و اماکن مخابراتی است که خساراتی جبران ناپذیر در وضعیت ارتباطی استان به ویژه در روستا ها بوجود آورده و منجر به قطع ارتباطات شده است . ضمن اینکه کارکنان مخابرات منطقه گیلان بویژه در بخشهای فنی بصورت جهاد گونه در حل این مشکلات کوشا هستند .این سرقت ها در یکسال اخیر از حالت عادی گذشته و بسیار بیشتر شده است و بسیاری از کسب و کارها بصورت مستقیم و غیر مستقیم آسیب دیده و دچار اختلال شده اند.

حتی مکان هایی در استان وجود دارد که نزدیک به 11 بار سرقت کابل تلفن صورت گرفته و تامین تجهیزات ، متریال و ملزومات منابع مالی خاص خود را میخواهد. در این خصوص نیز نیازمند هوشیاری و همکاری شهروندان محترم و مشتریان گرامی در اعلام هرگونه حرکات مشکوک در خصو ص سرقت تجهیزات و کابل های مخابراتی به پلیس یا مراکز پشتیبانی مخابرات استان هستیم .

در پایان روابط عمومی مخابرات منطقه گیلان ضمن اعلام مراتب قدر شناسی از دغدغه مندی و حساسیت رسانه ها ، بعنوان چشم بینای مردم در بخش های مختلف بویژه حوزه ارتباطات که نیاز زیر ساختی کشور است.

امید آنکه این توضیحات توانسته باشد ضمن ابهام زدایی از مفاد تحریریه موصوف، درصدی بسیار اندک از خدمات شبانه روزی شرکت مخابرات ایران را تبیین نموده و با ایجاد امیدآفرینی در جامعه ، شاهد رشد و توسعه در بخشهای مختلف ارتباطات در استان گیلان باشیم .

یکشنبه 29/ 11/1402
روابط عمومی مخابرات منطقه گیلان

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code