۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ۲۳:۲۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
blog org 215 1643871736 content production standards1

گیل خبر/ از دیدگاه کارشناسان حوزه نویسندگی، هدف کلی از هر نوشته ای اعم از خبری، تفسیری، تحلیلی، تشریحی یا توصیفی، انتقال پیام و ایجاد یک مفهوم و معنا در ذهن و اندیشه ی طرف مقابل یا مخاطب است.

رسانه مسئولیت اجتماعی به عنوان یک خبرگزاری  الکترونیکی، دارای پیشینه ای روشن و چند ساله، با هدف انتقال مفاهیم علمی، آموزشی، خبری و … پیام های خود درباره ی مسائل و رویدادهای گوناگون، با مخاطبان ارتباط برقرار می کند. و افرادی که بخش مهم تولیدات محتوایی این پایگاه را تأمین می کنند در این پیام رسانی نقش مهم و مؤثری بر عهده دارند.

برای آن که مطالب و پیام ها به شکل اساسی و مطلوب به مخاطبان منتقل شود و گیرنده یا مخاطب، همان مفاهیم مورد نظر را دریافت کند باید روش اصولی، نگارش درست و آموزش منطقی را در پیش گرفت.

معیارهای عمومی متون و مطالب برای درج در پایگاه خبری

۱– رعایت آیین نگارش و درست نویسی فارسی

۲- رعایت امانت در اقتباس یا نقل قول و اعلام مرجع و منبع در صورت استفاده از منابع

۳ – رعایت شئون اخلاقی، اصول مذهبی، مسائل سیاسی و … در نگارش مطالب

۴ – انتخاب موضوع و محتوای مطالب با توجه موضوعات تنظیم شده در سایت ( که با عنوان «دسته ها» درج شده است.)

۵ – رعایت زبان معیار در نگارش

۶ – رعایت نظم و ترتیب مطالب

۷ – خودداری از زیاده گویی و کم گویی

/ – رعایت هماهنگی در متن نوشتار از جهت دستوری و مفاهیم

۹– محدود کردن مطالب مرتبط با پاراگراف بندی مناسب و صحیح

استاندارد های تولید محتوا:

الف) مطلب به هیچ وجه کپی برداری نشده باشد.

ب) محتوای تولیدی می تواند ترجمه، تالیف یا تلفیقی از تالیف و ترجمه و یا بازنویسی باشد.

ج) نکات سئو در تولید محتوا رعایت شود:

هر محتوا شامل حداقل یک تصویر باشد.
ویرگول، نقطه، بولت، شماره گذاری و پرانتز ها رعایت  شود.
چگالی کلمات کلیدی اصلی و فرعی دقت شود.
به روان بودن متن دقت شود.
عنوان بندی متن  باتوجه به کلید واژه اصلی صورت گیرد.
در عنوان بندی متن از کلمات مرتبط با کلمات کلیدی استفاده می شود.
کلمات کلیدی در لید (دو خط اول متن)  استفاده شود.
جدول سئو و جدول شبکه‌های اجتماعی همانند جدول های زیر برای محتوا تنظیم و مطالب مربوط به آن ها درج شود.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : آیین نگارش

نظر شما:

security code