گیل خبر/ نیلوفر سلطانپور- چند ماه قبل بود که مازیار علیپور، مدیرعامل سابق آب و فاضلاب گیلان با حواشی بسیار از این سمت کنار رفت و علیرضا غیاثی جایگزین وی شد.
تغییر مدیرعامل در اداره نابهسامان آب و فاضلاب گیلان امید را در دل نیروهای شرکتی این سازمان زنده کرد که شاید پس از ماهها جنگیدن در شرایط سخت اقتصادی، موفق به دریافت حقوقشان خواهند شد، اما علیرغم تلاشها ظاهرا بیش از ۴ ماه است که برخی از نیروهای شرکتی کنتور نویس حقوق خود را دریافت نکرده اند.
از سویی دیگر علاوه بر کارکنان این شرکت، شهروندان رشت نیز در گرداب سوءمدیریت آبفای رشت گرفتار شدهاند؛ پیامهای ارسالی به گیلخبر روایتگر عدم نظارت بر امور خدمات رسانی به موقع و مناسب آب و فاضلاب شهر رشت است.
به عنوان یک نمونه از عدم رسیدگی صحیح به مشکلات حوزه آب و فاضلاب، میتوان به سر ریز شدن فاضلاب شهری در میدان معلم رشت اشاره کرد.
این مکان به عنوان مرکز شهر از مسیرهای پر رفت و آمد مردم است، هر روزه تعداد قابل توجهی از شهروندان مجبور به عبور از روی فاضلابهای سرریز شده و تحمل بوی نا مطبوع آن هستند که مدتهاست به همان شکل رها گشته است!
ضعف خدمات دهی به مشترکین این سازمان در کلانشهر رشت تنها به همین موضوع خلاصه نشده و در چند وقت اخیر تعمیرات درب.های فاضلاب تخریب شده و تعویض کنتورهای آب علاوه بر این که با تاخیرهای قابل توجهی همراه بوده، هزینهای نیز بر دوش مردم انداخته است. این در حالی است که به گفته کارشناسان، پرداخت هزینههای نگهداری و تعویض کنتورها بر عهده خود این سازمان است.
گرچه آثار سوء مدیریت مدیرعامل سابق آبفا در گیلان کاملا ملموس است اما انتظار این است همانگونه که مردم موظف هستند که ماهانه تعرفههای آب را در تاریخ تعیین شده پرداخت کنند و در صورت عدم انجام این کار، تبعاتی چون قطعی آب شامل حالشان خواهد شد، بهتر است که مدیرعامل جدید آبفای گیلان هم نگاهی به عملکرد زیر مجموعه خود داشته و برای رسیدگی به این حال آشفته خدمات دهی به مشترکان و کارکنان و ترک فعل احتمالی برخی از مدیران خود فکری اساسی کند و بدون مماشات، افراد ضعیف و بی کفایت را از مناصب مدیریتی و اجرایی شهرستانها و بالاخص کلانشهر رشت برکنار نماید.
نظر شما: