این پیام ها را مدیرکل پست گیلان بخواند؛
۱۴۰۲/۰۴/۲۹ ۱۲:۱۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

گیل خبر/ مهشاد مهرابی- در روزهای اخیر پس از انتشار گلایه یکی از شهروندان در صفحه اینستاگرام گیل خبر از اداره پست گیلان، سیل پیام‌های انتقاد از وضعیت خدمات‌دهی نامناسب اداره پست رشت و سایر شهرهای گیلان به گیل خبر جاری شد.

در این پیام آمده بود:

«اداره پست رشت مخصوصا شهرداری رشت اصلا بسته ها رو تا مقصد نمیرسونن و پیامک میزنن که شما نبودین در صورتی که کسی مراجعه نکرده و بسته برگشت خورده و وقتی هم حضوری میرین با برخورد بد پرسنل مواجه میشین، وقت و هزینه هر کس با ارزشه واقعا جای تعجبه که این همه افرادی که میان پست و میگن ما در منزل یا هر جای دیگر بودیم ولی کسی از اداره پست مراجعه نکرده کسی پیگیری نمیکنه»

پس از انتشار این پیام، سایر مخاطبان نیز از تجربه تلخ و مشترکشان از وضعیت انتقال بسته‌ها و نامه‌های پستی در استان گیلان گلایه کردند.

برخی از پیام‌ها به شرح زیر است:

1. واقعا اداره پست رشت مدتی هستش که خیلییی ضعیف عمل میکنه! با وجود اینکه هزینه پست رو افزایش دادن اما کیفیت خدمات به طرز فاجعه باری کاهش پیدا کرده، بسته ها رو ۴-۵ روز داخل اداره پست نگه میدارن تا ادم کلافه بشه سر اخر بره خودش تحویل بگیره! این وضع واااقعا اذیت کننده هستش برای مایی که شغل اینترنتی داریم!

2.پول تحویل درب محل میگیرن بعدا اونجا نشستن میزنن نبود صاحب خانه! میری اونجا میگی مامورتون کی اومده طرف با تمام وقاحت تو چشام نگاه کرد گفت چون مامور نداریم، من زدم نبود صاحب خانه و مرجوع. گفتم نباید زنگ بزنید به من که من اطلاع داشته باشم شاید من بی سوادم نمیتونم پیگیر بشم گفت اون که بی سواده دیگه ما کاری نمی تونیم بکنیم برین اعتراض کنین پیش رئیس اینجا داد و فریاد نکنید. واقعا چرا پس هزینه حمل تا جلوی درب گرفته میشه!! یعنی باغه دیگه. حالا من بی سواد باشم بسته مرجوع میشه اول به پست استان بعد بر می گرده پست مبدا. یعنی قشنگ دور هم شادیم

3. دقیقا درست میگن بهونه این روهم دارن که ما تو منطقه شما پستچی آموزش دیده نداریم انقدرم این اتاق اون اتاق میفرستن که مجبوری واسشون داد و فریاد کنی تا کار توام راه بندازن و به شدت با بی ادبی و بی فرهنگی جواب میدن.

4. دقیقا همین اتفاق برای من افتاد درسته... بخصوص پست سه راه پاستوریزه کیسه ها رو نشون میدن میگن خودتون برید پیدا کنید مردم همه رو میریزن تا بستشون رو پیدا کنن


5. دقیقا منم این مشکل رو داشتم مادرم هیچوقت از خونه بیرون نمیره ولی بسته ام برگشت خورد، یه آقایی نشسته بودن انقدر با لحن زشت و بی ادبانه صحبت میکردن، ازشون خواستم که لحنشون رو اصلاح کنن چون من هم کارمندم ولی برای ارباب رجوع ارزش قائلم، ولی بدتر کردن لحن صحبتشون رو، مردم بیکار نیستن، من پاس ساعتی گرفتم رفتم، وقت گذاشتم با اینکه هزینه کرده بودم که مرسوله رو درب منزل تحویل بگیرم نه تنها وقتم رفت بلکه با رفتار زننده اون کارمند در قسمت تحویل مرسوله که پشت میز نشستن تمام روزم رو عصبی سپری کردم، هیچ تغییری در روند این بی احترامی حاصل نمیشه، گفتنش بی فایده ست

حجم پیام‌های شهروندان به حدی زیاد است که اگر قرار باشد همه آن‌ها منتشر شود، به ساعت‌ها زمان برای خواندن تمامشان نیاز است.

سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا بهتر نیست محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان، به جای فعالیت‌های تبلیغاتی و نمایشی همچون چاپ تمبر اختصاصی معرفی قهرمانان ورزش استان، بازدید از نمایشگاه لباس‌های بومی و محلی مردم گیلان و یا افتتاح دفتر پستی چای در واجارگاه که به نظر می‌رسد بیش از آن که کاربردی باشد، برای خوشامد استاندار است، کمی به فکر ارتقای خدمات شرکت پست استان گیلان باشد تا مردم از پایه‌ای ترین خدمات این شرکت این چنین گلایه مند نباشند؟

شاید بد نباشد آقای مدیرکل به جای سفرهای شهرستانی و گرفتن عکس یادگاری با شهرداران و فرمانداران، سری هم به دفاتر پستی استان بزنند تا با حجم نارضایتی شهروندان و رفتار بد برخی کارکنان با ارباب رجوع از نزدیک مواجه شوند.

مشخص نیست آیا اداره کل پست استان گیلان هیچ برنامه‌ و راهکاری برای کاهش مشکلات موجود و ارائه خدمات مناسب‌تر به شهروندان در دستور کار دارد یا همچنان قرار است به «ناراضی‌سازی» جامعه ادامه دهند؟!

گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه جوابیه از سوی اداره کل پست استان گیلان را دارد.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

صابر 30 تیر 1402 ساعت 08:04

هزینه تمام کمال میگیرن و هیچ خدماتی نمیدهند
۵۶ تومن هزینه اینترنتی گرفتند و پیام مین روز جاری برای تایید کد پستی مراجعه میکنیم
با گذشت یک هفته هنوز خبری نیست!!!!

نظر دهید - پسندیدم 0

ن.ر 30 تیر 1402 ساعت 03:04

بله کاملا درسته.من از کسانی هستم که با مشکل عدم تحویل بسته مواجه هستم.و کتبا گزارش دادم.اینقدر متن اول شبیه شکواییه من بود که فکر کردم نامه خودمه.بعد دیدم یک جمله کوچیک فرق داره.بسته نمیاد بعد میزنن کسی خونه نبود .در صورتی که حقیقت نداره.خواهشمندیم مسو لین پیگیری کنند و این وضعیت تا بسامان پست گیلان رو اصلاح بفرمایند

نظر دهید - پسندیدم 0

حسین عبدالهی 29 تیر 1402 ساعت 03:04

سلام بنده چندروز پیش رفتم جهت اخذ شیت شهرداری درکمال تعجب باآن که تعدا نفرات بیست نفرنبودند شماره بنده بعداز شصت نفربود بعدا فهمیدم خو کارمندان برای دوستان و آشنایانشون می گیرند البته دوستان پشت میز دستشون تندومهربان بودندولز حجم کارزیاداست ..بااینکه بنده ازکافی نت تاییده کدپستی راگرفتم ولی به زور اداره ... بیشتر ارباب رجوعها مسن بودند همه انتهای راهرو بودیم صدایی که شماره راصدامیگرد درست برعکس اود راهروبود وصدایش به گوش نمیرسید..کولر وسط راهرو وفقط یک سمت میزد ...چندنفرازدوستان اداره پست رودند من گفتم ولی ....

نظر دهید - پسندیدم 0

حسین عبدالهی 29 تیر 1402 ساعت 03:04

سلام بنده چندروز پیش رفتم جهت اخذ شیت شهرداری درکمال تعجب باآن که تعدا نفرات بیست نفرنبودند شماره بنده بعداز شصت نفربود بعدا فهمیدم خو کارمندان برای دوستان و آشنایانشون می گیرند البته دوستان پشت میز دستشون تندومهربان بودندولز حجم کارزیاداست ..بااینکه بنده ازکافی نت تاییده کدپستی راگرفتم ولی به زور اداره ... بیشتر ارباب رجوعها مسن بودند همه انتهای راهرو بودیم صدایی که شماره راصدامیگرد درست برعکس اود راهروبود وصدایش به گوش نمیرسید..کولر وسط راهرو وفقط یک سمت میزد ...چندنفرازدوستان اداره پست رودند من گفتم ولی ....

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code