گیل خبر/ سرویس سیاسی- مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، امروز در حالی برای دومین بار در ماههای اخیر به گیلان سفر کرده است که تاکنون خروجی و نتیجه ملموسی برای این استان به همراه نداشته است.
اگرچه سفر وزرای دولت سیزدهم به گیلان در تعطیلات آخر هفته صورت میگرفت که هم فال باشد و هم تماشا (!)، به نظر میرسد باید سفر وزیر راه و شهرسازی در یک روز کاری را به فال نیک گرفت اما تجربه نشان داده که این رفت و آمدهای وزرا نتایج مثبت چندانی برای گیلانیان نخواهد داشت.
راه آهن رشت-کاسپین، آزادراه منجیل-رودبار، نهضت ملی مسکن و... از جمله پروژههایی است که مردم گیلان مدتهاست منتظر تکمیل و افتتاح آن هستند اما به جز وعده و قول و حواله به آینده دور و نزدیک، کاری صورت نمیگیرد.
اگر بتوان تکمیل نشدن به موقع این پروژههای ناتمام را به گردن تحریمها و دولت سابق و دوست و دشمن انداخت اما عدم صدور حکم مدیرکلی سرپرست راه و شهرسازی گیلان پس از گذشت بیش از 8 ماه از دوران سرپرستی، امری است که باید شخص وزیر جوابگوی آن باشد.
جناب وزیر باید پاسخ دهد که چگونه و با استناد به کدام ماده قانونی پس از گذشت 8 ماه از دوران سرپرستی، یک مدیر به عنوان سرپرست به کار خود ادامه میدهد؟
مهرداد بذرپاش که خود بیش از 2 سال رئیس کل دیوان محاسبات کشور بوده است باید بهتر از همه بداند که ادامه سرپرستی پس از 4 ماه غیرقانونی است و باید یا حکم مدیرکل صادر شود یا فرد دیگری جایگزین شود. اما با این حال مشخص نیست که چرا هیچ اقدامی در این خصوص صورت نمیدهد.
نتیجه اصرار بر عدم تمکین به قانون از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی و وزیر مربوطه، آن است که فرایند کارها و تصمیمگیریها در اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اختلال مواجه شده و پروژه ها و امور جاری بیش از گذشته با کندی همراه است.