گیل خبر/ در پی انتشار گزارشی در گیل خبر با عنوان «به نام محکومان به کام سرمایه داران؛ پشت پرده ویلاهای روستایی 30 میلیاردی در رشت»، شرکت شکوفه عمران گیلان جوابیه‌ای به این پایگاه خبری ارسال نموده است.

در این جوابیه که بر اساس بند 23 قانون مطبوعات و رسانه‌ها عینا درج می‌شود، آمده است:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری گیل خبر
باسلام و احترام

از آنجایی که پایگاه خبری گیل خبر و صفحه اختصاصی متعلق به آن رسانه در شبکه اجتماعی غیر قانونی اینستاگرام خود را حامی حقوق شهروندی میداند از این رو انتظار میرود قبل از انتشار اخبار, صحت و سقم آن را بررسی نماید تا نشر خبر ناقص, نادرست و کذب موجب خدشه دار شدن حقوق اجتماعی, مادی و معنوی افراد حقیقی و حقوقی نگردد.

گزارش «به نام محرومان به کام سرمایه داران» (پشت پرده ویلاهای روستایی 30 میلیاردی در رشت) که همزمان در سایت پایگاه خبری گیل خبر و صفحه اجتماعی غیر قانونی اینستاگرام پایگاه خبری گیل خبر نشر گردیده شبهاتی را ایجاد کرد که بجای اصلاح امور (البته اگر بفرض محال هدف آن رسانه اصلاح امور بوده) در واقع با زیرکی و به بهانه اقدامی افشاگرانه اصل سرمایه گذاری و کارآفرینی در استان را مورد هدف قرار داده است و یقینا نتیجه ای جز فرار سرمایه از استان را نخواهد داشت.

در اینجا لازم دانستیم جوابیه ای را در این خصوص تهیه و به سمع و نظر افکار عمومی رسانه برسانیم.

مقدمتاً در گزارش مذکور به این موضوع اشاره شده است که مقرر شد سرمایه گذار بخش خصوصی 880 واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد بسازد. شایان ذکر است که پروانه پروژه هفت آسمان تحت عنوان مسکونی, تجاری, گردشگری صادر گردیده است و اساساً ماهیت این پروژه تجاری گردشگری می باشد.

1- طبق ماده 2 و ماده 3 آیین نامه اجرایی بند دال تبصره 6 قانون بودجه سال 1386 دولت موظف است زمین جهت ساخت مسکن برای محرومان را بصورت رایگان واگذار نماید در صورتیکه اراضی مربوط به پروژه هفت آسمان بصورت کاملاً قانونی و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران سالها قبل از اخذ مجوزهای ساخت توسط مالکین خریداری شده است.

از طرفی مطابق ماده 9 این آیین نامه آماده سازی و تامین زیر ساخت اراضی مربوطه باید توسط دولت و قبل از شروع عملیات ساختمانی انجام شود که در پروژه هفت آسمان این موضوع با هزینه سنگین چندصد میلیاردی بر عهده مالکین و سرمایه گذاران پروژه می باشد.

مطابق ماده 24 و تبصره این آیین نامه اعطای وام 15 ساله به میزان %80 هزینه ساخت و تخفیف 50% هزینه عوارض و پروانه و بیمه پروانه ساختمانی جزء امتیازات طرح مسکن مهر میباشد که در این پروژه هیچکدام از اینها مورد استفاده واقع نشده است.

2- در جهت تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب در گزارش آن رسانه آمده است که اگر قرار بود این مجتمع به نفع محرومان ساخته شود چرا ویلاسازی شده است!؟

شایان ذکر است که در پروانه صادره در سال 1386 از طرف دهیاری یکی از الزامات این طرح به جهت رعایت ضوابط فنی شهرسازی اختصاص بخشی از زمین پروانه به ویلاهای مسکونی میباشد که در این امر با در نظر گرفتن تمامی ضوابط و قوانین مربوطه و طبق نظر کارشناسان محترم کارگروه تصویب طرح مدنظر واقع شده است.

3- مجدداً در جهت تشویش اذهان عمومی در گزارش به موضوع استخدام نیروی کار غیر بومی و غیر ایرانی (پاکستانی) اشاره شده است. شایان ذکر است که لیست کارگران ساختمانی شاغل در این پروژه و لیست بیمه مربوطه جهت تنویر اذهان عمومی قابل ارائه و قابل استفاده می باشد. قابل ذکر است که کارگران غیر بومی و تبعه خارجی در این پروژه استفاده نشده است.

4 - مجدداً جهت تشویش اذهان عمومی در گزارش آن خبرگزاری به کاهش فشار برق منطقه اشاره شده است که در پاسخ به این ادعا به اطلاع می رساند که قبوض برق طول دوره ساخت پروژه جهت تنویر اذهان عمومی قابل ارائه میباشد. شایان ذکر است که اهم برق مصرفی این پروژه توسط دیزل ژنراتور تأمین می شود.

5- در پاسخ به موضوع عوارض ساخت و ساز قابل ذکر است که کلیه عوارض اعلامی از سوی مراجع قانونی صدور پروانه مطابق تعرفه مربوطه بصورت سالیانه پرداخت گردیده است.

6- متاسفانه آن پایگاه خبری بدون هیچگونه تحقیق و بررسی در بخش گزارش خود به روند تغییر کاربری زمینهای پروژه برای افراد صاحب نفوذ اشاره کرده است. در صورتی که کاربری زمینهای پروژه قبل از صدور پروانه و آغاز عملیات اجرایی پروژه هفت آسمان با اخذ مجوز از وزارت صنعت معدن تجارت بصورت تجاری بوده و مطابق پروانه صادره از طرف وزارت صمت در سالهای قبل از 1386 در این اراضی مرکز اسقاط خودرو دایر بوده است.

در خاتمه به منظور حمایت از فرهنگ تولید و همچنین در جهت دفاع از حقوق سرمایه گذاران بومی و غیر بومی استان گیلان از آن پایگاه خبری درخواست میشود که از نشر مطالب جهت دار و فاقد اسناد مثبته پرهیز نمایید.

همچنین مطابق قانون مطبوعات و در راستای روشن شدن اذهان عمومی و دفاع از حقوق ضایع شده مالکین و سرمایه گذاران پروژه هفت آسمان طی روزهای آینده گزارشی ویدئویی از روند احداث و نحوه اخذ مجوزهای پروژه هفت آسمان که از ابعاد مختلف این پروژه تهیه خواهد شد.

تسلیم پایگاه خبری می گردد و انتظار میرود که این کلیپ در شبکه اجتماعی و خبرگزاری گیل خبر با محفوظ دانستن حق مخاطب منتشر گردد.

بدیهی است که حقوق مالکین پروژه هفت آسمان به منظور پیگیری از مراجع قانونی و قضایی محفوظ بوده و این موضوع قابل پیگیری است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code