نامه انتقادی رئیس ارشاد لاهیجان خطاب به فرماندار؛
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۰:۴۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ در پی حواشی ایجاد شده بر سر برگزاری کنسرت‌ها در لاهیجان، محمد معافی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در نامه‌ای خطاب به فرماندار شهرستان لاهیجان، از تصمیمات وی انتقاد کرد.

در این نامه آمده است:

بسمه تعالی
آقای فرماندار محترم تحریم‌ها را دور می زنند نه اینکه بالاترین فرد مجری قانون در شهرستان لاهیجان قانون را دور بزند و بدون مجوز در شهرستان کنسرت برگزار کنید در حالی که اجازه برگزاری کنسرت‌های دارای مجوز رو ندهید! آیا در این صورت باید از مردم انتظار رعایت حقوق شهروندی کرد؟

نشاط اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین شاخصه های اجتماعی در گسترش رضایت عمومی از زندگی، بسط تعاملات اجتماعی سازنده، رشد اعتماد عمومی و مشارکت همه جانبه اجتماعی به شمار می‌رود به نظر می رسد احساس شادی از یک سو انسان ها را برای زندگی بهتر و بازدهی بیشتر آماده می کند و از سوی دیگر به دلیل مسری بودن آن وابستگی های فرد را با محیط گسترده می کند از این رو مادامی که شهروندان احساس نشاط کنند همواره در خدمت به شهر و افراد جامعه اهتمام بیشتری می ورزند از این منظر نقش شادی و نشاط و لزوم آن در زندگی افراد به حدی است که متفکر اجتماعی " راسکین " و بر این نکته تاکید می ورزد ((که ثروتمندترین کشور، کشوری است که بیشترین افراد با نشاط را زیر بال خود داشته باشد.)) نشاط اجتماعی می تواند سلامت جسمانی را بهبود ببخشد، افراد شاد احساس امنیت بیشتری می کنند، آسان تر تصمیم می گیرند و دارای روحیه مشارکتی و احساس رضایت بالاتری هستند.

تصور اشتباه نسل قبلی از نسل بعدی و عدم درک درست از نیازها و توقعات نسل جدید یکی از علل شکاف و انفکاک نسلی است. فرزند زمان بودن و درک به موقع و بجا جوانان و نوجوانان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی نیازمند تعامل و همراهی است. نیاز به مشارکت دادن جوانان، نیاز به دیده شدن، نیازهای عاطفی، نیاز به استقلال، نیاز به تصمیم گیری و ارزش گذاری نسل امروز است .

همانطوری که دکتر مجید ابهری، آسیب شناس و رفتارشناس اجتماعی می گوید: ((مولفه ها و ویژگی های تشخیص گسست نسل ها، کاهش ارتباط کلامی است. یعنی آنچه امروز در خانواده ها اتقاق می افتد. به عقیده ایشان؛ کاهش فصل مشترک عاطفی، عدم حضور نسل جوان در مشارکت های اجتماعی، عدم تعهد به فرهنگ و باورهای خودی، از خود بیگانگی، نابردباری نسل ها و گسست فکری شاخصه های گسست نسل ها هستند.))

محمد معافی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان هفتم خرداد ماه هزار و چهار صد و دو

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code