۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۱۷:۴۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
رایزنی های مدیران ۳ دستگاه اجرایی با مجمع نمایندگان گیلان

 عمده‌ترین اولویت‌های کشاورزی، ذخیره آب سد و حمل ونقل ریلی گیلان امروز در نشست اعضای مجمع نمایندگان با مدیران کل ۳ دستگاه مرتبط استان بررسی شد.

گیل خبر/  رییس مجمع نمایندگان گیلان در نشست بررسی عمده‌ترین چالش‌های استان در خصوص کشاورزی ، ذخیره آب سد و حمل و نقل ریلی با مدیران این ۳ حوزه و نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت : تعامل و همدلی مجموع مدیران اجرایی با نمایندگان برای تسریع در روند پیگیری‌ها و ارتقاء بهره وری در ارایه‌ی خدمات به مردم ضروری است. 

محمد رضا احمدی سنگری افزود: لایروبی انهار ، تامین آب کشاورزی برای کشت برنج ، ریل گذاری راه آهن رشت - کاسپین و رشت - آستارا از مهم  ترین الویت این نشست بود که باید با تلاش و سرعت عمل اجرا شود.

 وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در این نشست با اشاره به کاهش ذخیره آب پشت سد سفیدرود، گفت: در حال حاضر ۶۳۰ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.
وی راه‌های پیشگیری از تنش آبی در سال زراعی پیش رو را در ۲ بخش احیای آب بندان‌ها و مدیریت مصرف در بستر تغییر فصل زراعی دانست. 
 صالح محمدی رییس جهاد کشاورزی گیلان هم در این نشست با اشاره به اینکه کاشت برنج پرمحصول باید در الویت کار کشاورزان باشد ، گفت : بیش از ۸۰ درصد شالیزار‌های گیلان نشاء شده است.
 هادی رحمانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان هم در این نشست با بیان اینکه پیشرفت ساخت مسیر ریلی رشت- کاسپین به ۷۲ درصد رسیده ، گفت؛ از ۳۵ کیلومتر خط آهن رشت - انزلی هم اینک ۱۵ کیلومتر آماده شده و تاکنون عملیات زیرسازی ۲۲ کیلومتر دیگر هم به پایان رسیده است که در صورت تامین اعتبارات، تا شهریور انجام خواهد شد. 
در پایان این نشست هم آقایان سید علی آقازاده نماینده مردم رشت و خمام ، غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا ،  خلیل بهروزی فر نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی و محمد صفری نماینده رودسر و املش مطالبی را ارائه دادند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code