به نام محرومان، به کام سرمایه داران؛
۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ۱۸:۰۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرویس اقتصادی- در دهه هشتاد و پس از مازندران نوبت گیلان رسید که برخی از سرمایه داران، زمین های بکر و ارزان را به کمک امضاهای طلایی و با سواستفاده از طرح های شهرسازی، تبدیل به هزاران شهرک ویلایی با قیمت‌های نجومی کرده و آن را آماده‌ فروش به اقشار خاص و مهاجران غیربومی کنند.

و اما حالا دومینوی انبوه سازی به اطراف رشت رسیده و ده‌ها مجتمع و شهرک مسکونی جدید احداث شده که برخی از آن‌ها داستانی عجیب و باورنکردنی دارند. یکی از این شهرک ها "هفت آسمان" است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

رسانه "گیل خبر" پس از مشورت با صاحب‌نظران حوزه شهرسازی و مسکن و کارشناسان حقوقی، اطلاعات ثبت شده در سایت ها و صفحات مجازی برخی از این شرکت های انبوه سازی را بررسی کرده و بعد از تماس با دفاتر فروش املاک و بررسی میدانی به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد در گیلان شعار توسعه و ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد چگونه منجر به دریافت مجوزهای ناممکن با امضاهای طلایی شده و در نهایت به‌جای ساخت مسکن ارزان، ابر پروژه هایی با امکانات لاکچری و قیمت ۳۰ میلیارد تومانی برای فروش تبلیغ می شوند.

بدیهی است که رسانه گیل خبر امر توسعه و سرمایه گذاری قانونی را از ملزومات پیشرفت استان می داند, اما در این مجموعه گزارش ها که پیش از انتشار به تایید کارشناسان حقوقی رسیده، قصدمان بررسی جریان خزنده و ریشه دار در استان‌های شمالی است که با اتکا به روابط محکم خود با صاحبان قدرت، توانسته اند برخلاف وعده های دولت و تعهدات خود پیش رفته و با احداث مجتمع های گران قیمت در قلب روستاهای گیلان، بافت جمعیتی، فرهنگی و اجتماعی استان را برهم زده و یا در معرض تغییر و فروپاشی قرار دهند و این داستان ادامه دارد...

به‌منظور رعایت حقوق بخش خصوصی نام برده شده در این گزارش، گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه پاسخ از سوی مالکین را دارد.

تصویر و تدوین: کمیل فتاحی

گوینده: عرفان دخت احمدی

تهیه شده در واحد تولیدات چند رسانه ای گیل خبر