۱۴۰۲/۰۲/۲۱ ۲۱:۱۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
برگزیدگان جشنواره رسانه ای حبیب در گیلان تجلیل شدند+تصاویر

- آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی و رسانه‌ای استانی حبیب عصر روز پنجشنبه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عصر روز پنجشنبه گفت: سومین دوره جشنواره استانی فرهنگی و رسانه ای حبیب با هدف معرفی کارکردهای اجتماعی مجموعه‌های مذهبی و ترغیب فعالان فرهنگی در فضای مجازی و تقدیر از تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و مذهبی برگزار ‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی اظهارکرد: این جشنواره در پنج محور جهاد تبیین، نهضت مردمی، تبلیغ شعائر دینی، خدمات اجتماعی، مسجد و امام محله برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: تبیین معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین مساله جمعیت و خانواده و تبیین شخصیت میرزاکوچک خان جنگلی از بخش‌های ارایه آثار در محور جهاد تبیین و معرفی چهره‌های مردمی فعال در تبلیغات دینی از موضوع ارایه آثار در محور نهضت مردمی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تبلیغ و عملکرد تشکل‌های دینی در برگزاری مراسم مذهبی شامل اعیاد، ولادت‌ها و شهادت‌ها از بخش‌های ارایه آثار در بخش تعظیم شعائر دینی عنوان کرد و افزود: عملکرد تشکل‌های دینی در امور جهادی از بخش‌های ارایه آثار در محور خدمات اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، مساجد و امامان محله از بخش‌های ارایه آثار در محور مسجد و امام محله بود.

وی با اشاره به شرکت ۲۰۰ نفر در سومین دوره جشنواره استانی حبیب در گیلان و ارسال حدود ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خاطر نشان کرد: پس از بررسی و داوری آثار، ۳۱ نفر به عنوان برگزیده این جشنواره انتخاب شدند که از آنان در اختتامیه این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین در این مراسم با تاکید بر ضرورت توجه به جهاد تببین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: هیات های مذهبی در جهاد تبیین نقش مهم و موثری دارند از این رو تشکل‌های دینی از طریق رسانه می‌توانند روایتگر حق باشند.

وی با بیان اینکه طلاب جهادی، بسیجیان و هیات های مذهبی اهل جهاد واقعی هستند، اضافه کرد: با توجه به تاکید در موضوع جهاد تبیین، یکی از بخش های سومین جشنواره فرهنگی و رسانه ای حبیب نیز حضور هیات ها در جهاد تبیین و استفاده از فضای رسانه‌ای به این منظور بود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی با تاکید بر ضرورت توجه همگان به موضوع جهاد تبیین بیان کرد: همه ما موظف هستیم تا به موضوع جهاد تبیین اهتمام داشته به موضوع دشمن شناسی و مبارزه با دشمن توجه شود.

در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی حبیب از خانواده شهید آرمان علی‌وردی تجلیل به عمل آمد.

نامگذاری این جشنواره برگرفته از نام حبیب بن مظاهر و روحیه تبلیغ و دعوت این یار اباعبدالله حسین (ع) و با توجه به آیه شریفه ۲۰ سوره یاسین در مورد مومن تمدن خواه حبیب نجار است که با توجه به فعالیت ها و مجاهدت های تبلیغی آن مرد خدا، این جشنواره به نام حبیب نام گرفته است.

عکس:طاها فیاضی

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code