دلخوش در گفتگو با گیل خبر؛
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۱۱:۱۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گیل خبر از تصویب طرح واردات خودروهای کارکرده خارجی زیر 5 سال در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد.

دلخوش گفت: در ارتباط با لایحه واردات خودروهای کارکرده و مواد 11، 12 و 13 که دولت به مجلس آورد، روز گذشته در کمیسیون صنایع پیشنهاداتی ارائه دادیم و لایحه واردات خودروهای کارکرده خارجی زیر 5 سال در کمیسیون تصویب شد.

نماینده مردم صومعه سرا ادامه داد: در لایحه ای که دولت محترم ارائه داده بود، سقفی برای خودروهای کارکرده تعیین نشده بود. اما ما سقف آن را به زیر 5 سال کاهش دادیم تا مردم بتوانند خودروهای بهتری تهیه کنند.

دلخوش افزود: یک کارگروه کمیته فنی تشکیل شد تا براساس آیین نامه که نوشته می‌شود افرادی که صلاحیت دارند اعم از حقیقی و حقوقی برای واردات خودرو مشخص شوند. به عبارتی این طور نخواهد بود که واردات خودرو به یک تعداد شرکت فقط محدود شود. صلاحیت فنی را آن‌ها و وزارت صنعت و معدن تعیین می کنند و قرار شد که آیین نامه این لایحه که دولت آورده ظرف مدت 3 ماه تهیه شود و هر 6 ماه یک بار هم وزارت صنعت و معدن گزارش را به کمیسیون صنایع بدهد. واردات خودروهای نو هم همچنان ادامه دارد و انجام می‌شود.

سید کاظم دلخوش گفت: با تصویب این طرح کمیسیون صنایع، انشالله در روزهای آینده این طرح برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس خواهد آمد.