تماشاخانه کانون به مرکز استان گیلان رسید / «پیاده راه فرهنگی» شهر رشت مقصد علاقه مندان شد

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری دوازدهم اردیبهشت 1402در «پیاده‌راه فرهنگی» شهر رشت مستقر‌شد و درسایه هم‌گرایی فعالان فرهنگی، روز‌های حضور در شهر ‌باران‌های نقره‌ای را خاطره‌کرد.

گیل خبر/ دیار باران طی روز‌های 11 تا 13 اردیبهشت 1402 میزبان تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و دستگاه‌های فعال عرصه فرهنگ استان گیلان با بهره‌گیری از این این امکان مناسب فرهنگی، نسبت به فرهنگ‌سازی و برگزاری هرچه بهتر سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان (ایثار) اقدام‌کردند.
ظرفیت‌های گسترده مراکز ثابت، سیار شهری و روستایی و همراهی مربیان این مجموعه فرهنگی نیز فرصتی مغتنم بود تا درسایه فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری، علمی و اجرای تئاتر‌های کودک و نوجوان محور، درجهت نشاط‌بخشی به حاضران، افرایش آگاهی‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان، گام‌های موثری برداشته‌شود.
در این مسیر، گام‌ هدف‌مندی عصر روز سه‌سنبه، 12 اردیبهشت 1402 در «پیاده‌راه فرهنگی» شهر رشت برداشته‌شد و تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مرکز استان گیلان، بستری برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی فراهم‌کرد.
این فعالیت‌ها‌ی فرهنگی با اجرای تئاتر‌های « 65-99 » و «عزت‌تی‌ان‌تی»، به ترتیب از سوی هنر‌مندان استان‌های بوشهر و ایلام همراه‌بود.
پخش کلیپ با محوریت سفر تماشاخانه سیار کانون به گیلان، اجرای مسابقه‌های کتاب‌محور با موضوع کتاب و ضرب‌المثل‌های گیلانی، و معرفی مرکز تخصصی علوم و نجوم مرکز شماره 3 کانون رشت، از جمله این فعالیت‌ها به‌شمار‌می‌رفت.
مربیان کانون گیلان هم‌چنین، حضور تماشاخانه سیار این مجموعه فرهنگی در استان را بستری برای معرفی هرچه بیش‌تر این مجموعه و جذب ‌عضو قرار‌دادند و ضمن آشناسازی مخاطبان با اهداف و برنامه‌های این نهاد فرهنگی، نسبت به توزیع بسته‌های تبلیغی اقدام‌کردند.
گفتنی‌است، تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ میهمان گیلانی‌ها است.