رییس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه، تاسیس بانک و بیمه مشترک ایران و سوریه و اعزام سالیانه ۵۰ هزار زائر به دمشق را بخشی سند همکاری تهران و دمشق عنوان کرد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا، برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه و ۱۴ سند همکاری دیگر ساعتی پیش به امضای آیت الله سید ابراهیم رئیسی و بشار اسد روسای جمهور و مقامات عالی دو کشور رسید.

مهرداد بذرپاش رییس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه درباره امضای ۱۵ سند همکاری میان تهران و دمشق که در نوع خود تاریخی و بی سابقه است گفت: این اسناد شرایط تجارت و فعالیت اقتصادی را میان تجار و فعالان اقتصادی تسهیل می‌کند تا بتوانند بهتر، با کیفیت‌تر و با حجم گسترده‌تر  به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی درباره عملیات اعزام زائران به سوریه گفت:  براساس توافق انجام شده بین تهران و دمشق قرار است سالی ۵۰ هزار زائر برای زیارت حرم‌حضرت زینب(س) ‌و حضرت رقیه(س) به شکل میانگین هفته‌ای هزار زائر در سه تا پنج پرواز به سوریه سفر کنندکه عملیات اعزام زائران به سوریه طی ۲ ماه آینده  انجام خواهد شد.

بذرپاش درباره تاسیس بانک‌ و بیمه مشترک میان ایران و سوریه، گفت: در نشستی با حضور وزیر اقتصاد ایران قرار است بانک و بیمه مشترک‌ برای فعالیت‌های اقتصادی دو کشور راه اندازی شود. با تاسیس بانک و بیمه مشترک بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی انجام خواهد شد اما تا زمان تاسیس بانک قرار است یک بانک عامل از طرف ایران ‌و سوریه عملیات تبادل مالی آسان را به منظور تسهیل اقدامات مالی برای تجار فراهم‌ کنند.