تهدید علیه بهداشت عمومی؛
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۱۱:۰۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس اجتماعی- تصویری در روزهای اخیر از کارخانه زباله رودسر در وسط شالیزارهای برنج منتشر شده که بسیار هولناک به نظر می‎رسد. شیرابه‌ای که از این زباله‌ها وارد آب کشاورزی و آلودگی برنج این منطقه می‌شود، می‌تواند منجر به خطرات جبران‌ناپذیری علیه مردم شود.

به گفته مسئولین شهری بیش از ۴۵ هزار تن زباله پس از تعطیلی کارخانه کمپوست در این مکان دپو شده و همچنان بر آن افزوده می‌شود.
کارخانه‌ای که نیمه کاره از شرکت تراکتورسازی تبریز تحویل گرفته شد و پس از چندبار تعطیلی در سال ۹۸-۹۹ کاملا تعطیل و ماشین آلات آن از بین رفت.

حال علاوه بر شیرابه در فصل گرم سال، اهالی شهر رودسر و روستاهای اطراف میزبان بوی نامطبوع زباله هستند و خاطره مسافرین از سفر به این شهر تلخ می‌شود.

شهرداری رودسر باید پاسخ دهد که آیا به واقع این تصویر و اتفاق واقعیت دارد؟ و اگر واقعیت دارد چرا چنین فاجعه‌ای در حال رخ دادن است و هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن صورت نمی‌گیرد؟ باید پاسخ داده شود که انتقال و دپوی زباله‌ها به این مکان از سوی شهرداری صورت گرفته و یا دهیاری‌های رودسر خودسرانه اقدام به این عمل نموده اند؟

در هر صورت از دادگستری استان و شهرستان و مدعی العموم درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به برخورد با عوامل این رخداد که منجر به تهدید علیه بهداشت عمومی شده و سلامت و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد، اقدام نمایند.