رفع مشکل آنتن‌دهی و تکمیل پوشش ارتباطی در شهرها و روستاها نیاز به احداث دکل‌های مخابراتی از سوی اپراتورهای ارتباطی دارد که این فرایند دائما از سوی سازمان تنظیم مقررات و نهادهای نظارتی تخصصی مورد بررسی و نظارت قرار دارد.

گیل خبر/ به گزارش فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همانطور که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات، در حاشیه برگزاری هیات دولت در جمع خبرنگاران توضیح داد، برای ایجاد پوشش کامل ارتباطی در نقاط کور شهرها و روستاها، اپراتورهای ارتباطی نیاز به نصب دکلهای  مخابراتی و تجهیزات مربوطه را دارند. اما گاهی أوقات به خاطر ذهنیتی که برخی از مردم از مضر بودن تشعشات این دکلها دارند، به اپراتورها اجازه نصب دکل و تجهیزات ارتباطی را در محله ها داده نمی شود که طبیعتا این اقدام باعث ایجاد مشکل و عدم آنتن دهی مناسب در نقاط کور می شود که رفع این مشکل جز با همکاری ساکنین آن محله ها قابل حل نیست.

این درحالیست که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اساس وظیفه ذاتی خود مستمرا تشعشعات دکل های مخابراتی را مورد پایش قرار داده و این روند همواره از سوی نهادهای نظارتی تخصصی همچون سازمان انرژی اتمی نیز بر اساس استانداردهای جهانی مورد بررسی دقیق و سختگیرانه ای قرار می گیرد چراکه حفظ سلامت مردم در اولویت وزارت ارتباطات قرار دارد.
خوشبختانه اندازه گیری میزان تشعشعات و نظارت دقیق بر آنها باعث شده که تاکنون میزان تشعشعات دکل های مخابراتی در سراسر کشور بسیار پایین‌تر از استانداردهای جهانی قرار داشته باشد. از همین رو نیاز است تا رسانه ها با ارائه اطلاعات دقیق، نگرانی مردم از مضر بودن تشعشعات دکل های مخابراتی را برطرف کنند تا  بتوان روند توسعه زیرساختهای ارتباطی سیار در کشور را با شتاب دنبال کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code