پیش بینی هواشناسی؛
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۲:۲۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه به استان گفت: با توجه به حجم بارش ها رباره فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق استان هشدار سطح زرد صادر شده است.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ سمانه نگاه با بیان اینکه این سامانه تا چهارشنبه در استان فعال است، افزود: عمده بارش ها به صورت رگبارهای بهاری خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت رگبار و رعد و برق در برخی مناطق موقتی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: اگر چه تقریبا از عصر و غروب امروز "دوشنبه" در برخی مناطق گیلان شاهد بارش های رگباری و رعد و برق خواهیم بود اما این بارندگی ها از عصر فردا سه شنبه و چهارشنبه شدت بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اغلب مناطق استان گیلان به تناوب درگیر این سامانه بارشی خواهد شد، اظهار کرد: فعالیت های دریانوردی امروز مناسب بوده اما طی ۲ روز آینده سه شنبه و چهارشنبه با احتیاط، مناسب است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته منطقه حیران با ۹ درجه بالای صفر خنک ترین و منجیل با ۲۶ درجه گرمترین منطقه استان گزارش شده است.

وی دمای فعلی رشت را ۱۸ درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: نوسانات دمایی رشت طی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد پیش بینی شده و رطوبت نیز ۸۴ درصد است.