۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ۱۰:۴۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

خبرگزاری تسنیم در مطلبی با عنوان «وزیر صمت، گزینه بعدی تغییر؟» نوشت: عزم جدی دولت سیزدهم برای تقویب کارآمدی و حل چالش‌ها به ویژه در حوزه مهار تورم و رشد تولید، انتظار برای تغییر وزیر صمت را به دلیل بروز برخی ناکارآمدی‌ها به ویژه در حوزه خودرو بیش از پیش ایجاد کرده است.

گیل خبر/ تسنیم نوشت: در ادامه برنامه دولت سیزدهم در راستای تقویت کارآمدی بدنه دولت، به تازگی شاهد سه تغییر در مدیران ارشد اجرایی کشور بودیم که شامل جابجایی در ریاست سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت صندوق نوآوری و شکوفایی بود.

همانطور که بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز تصریح کرد، برنامه دولت سیزدهم و شخص آیت الله رییسی رییس جمهور از آغاز فعالیت این بوده که مدیران مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند و این در پیام‌نوروزی رییس جمهور هم مورد تاکید قرار گرفت.

تصریح رییس‌جمهور نیز همین بوده است که در حوزه کارآمدی اگر ضرورت جایگزینی و ظرفیت مدیریتی بهتری وجود داشته باشد بدون فوت وقت تصمیم می‌گیرند.

پیش از این هم تغییر رئیس کل بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش در راستای همین رویه‌های درست مدیریتی آقای رییس جمهور انجام شده است.

حال و در شرایطی که تغییر مدیران در راستای تقویت کارآمدی و حذف برخی کاستی‌ها بدون تعارفات در حال انجام است، به نظر می‌رسد، درباره مدیریت عالی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی یعنی وزارت صنعت معدن و تجارت که اتفاقاً چالش‌های قابل توجهی هم برای دولت و هم شخص رئیس‌جمهور ایجاد کرده است، احتمالا تصمیم‌گیری شود تا شاهد اصلاح برخی رویه‌ها و بهبود وضعیت خودرو باشیم.

مساله خودرو به تنهایی چالش‌های مهمی ایجاد کرده و به نظر می‌رسد تغییر وزیر صمت که پیش از این هم به همین دلیل در مجلس استیضاح شد می‌تواند بخشی از مشکلات را حل و فصل و اعتماد مردم را به مدیریت دولت در این بخش برگرداند.

بروز برخی مشکلات و چالش‌ها در دیگر حوزه‌های تحت مدیریت وزیر صمت از جمله بازار لوازم خانگی و فولاد و مس ضرورت این تغییر را جدی‌تر می‌کند و چه بسا این تغییر نسبت به جابجایی وزرای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش هم اولویت داشت.