سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری گفت: تصمیم گیری در مورد حداقل دستمزد، یک مذاکره سه جانبه بین کارفرمایان، کارگران و دولت است. روال قانونی تعیین دستمزد برای سال ۱۴۰۲ طی شده، فعلا دستورکار جدیدی روی میز نداریم مگر آنکه شرکای اجتماعی سه گانه در این زمینه تصمیمات دیگری با هم مذاکره کرده باشند.

گیل خبر/ به گزارش انتخاب:سید احسان خاندوزی گفت: گفت: تصمیم گیری در مورد حداقل دستمزد، یک مذاکره سه جانبه بین کارفرمایان، کارگران و دولت است. روال قانونی تعیین دستمزد برای سال ۱۴۰۲ طی شده، فعلا دستورکار جدیدی روی میز نداریم مگر آنکه شرکای اجتماعی سه گانه در این زمینه تصمیمات دیگری با هم مذاکره کرده باشند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره میزان تورم سال گذشته و پیش‌بینی برای سال جاری عنوان کرد: تورم 12ماهه سال گذشته 46.5 درصد اعلام شده و این عدد از جمله اعدادی است که نسبت به سال قبل و با هدف‌گذاری دولت نامطلوب است و مورد قبول نیست ولی امیدواریم برای امسال به‌جهت کاهش عوامل برون‌زا و تلاش‌ها و تدابیر دیپلماسی کشور و هم‌چنین کنترل موتورهای تورمی از جمله کسری بودجه، ایجاد انضباط و کنترل نقدینگی برای امسال شاهد عدد پایین‌تری باشیم و جزییات آن را بانک مرکزی اعلام خواهد 

 اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان تشکیل می شود

وزیر اقتصاد گفت: طی سالهای گذشته ۷ کمیسیون مشترک و ۲۰ سند تجاری بین ایران و عربستان مبادله شد. البته سقف تجارت ما ۸۰۰ میلیون دلار را ثبت کرده است اما با توجه به اراده دو طرف برای از سرگیری تعاملات، تأسیس اتاق مشترک ایران و عربستان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در اواخر اردیبهشت به جده سفر خواهم کرد و با همتای عربستانی دیدار خواهم کرد افزود: سازمان توسعه تجارت به دنبال تهیه نقشه راه توسعه تجارت با عربستان است که به زودی نهایی خواهد شد. بر اساس هدف گذاری انجام شده احیای روابط در سطح یک میلیارد دلار است و در مراحل بعدی این عدد بالاتر خواهد رفت. در سالهای ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تجربه تعامل تجاری صفر را هم با عربستان داشتیم. در سال ۱۴۰۱ صادرات ۱۵ میلیارد دلاری داشتیم اما واردات همچنان صفر بود. بنابراین امیدوار هستیم که هدفگذاری یک میلیارد دلاری رخ دهد. امیدواریم از ظرفیت بانک توسعه اسلامی (که کشور ما هم به عنوان یکی از اعضای موثر در آن حضور داشته است) استفاده کنیم.