رپورتاژ خبری؛
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۱۷:۰۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
درباره چه موضوعاتی محتوا بنویسیم؟

گیل خبر/ چکیده : تکنیک ‌های مختلفی برای انتخاب درست موضوعات تولید محتوا وجود دارد که به شما کمک می‌کند همیشه موضوعات جدید و به روز برای تولید محتوا داشته باشید. داشتن استراتژی تولید محتوا، همیشه به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو تولید محتوای مناسبی را انجام دهید.

انتخاب موضوعات تولید محتوا به‌ طور صحیح و تولید محتوا در زمینه‌ های مرتبط با یک کسب ‌و کار نقش بسزایی در موفقیت آن دارد. اما زمانی که مجبور باشید دائماً به انتخاب موضوع برای محتوای جدیدی فکر کنید که مخاطبان خواهان آن هستند، می ‌تواند سخت و طاقت ‌فرسا شود.

با این حال، شما تنها فردی نیستید که با این مشکل مواجه است. شما می‌توانید با استفاده استراتژی‌های بازاریابی مختلف دائماً موضوعات خوبی برای تولید محتوا را انتخاب کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از تکنیک ‌های انتخاب مناسب موضوعات تولید محتوا را به شما آموزش دهیم.

تکنیک‌های عالی برای انتخاب درست موضوعات تولید محتوا

همان‌طور که در مقدمه نیز گفتیم، تکنیک ‌های مختلفی برای انتخاب درست موضوعات تولید محتوا وجود دارد که به شما کمک می‌کند همیشه موضوعات جدید و به روز برای تولید محتوا داشته باشید. هنگام انتخاب بهترین موضوعات تولید محتوا باید از خود سؤالاتی از این قبیل بپرسید؛ چرا آن‌ها را ایجاد می‌کنید، برای چه کسی آن‌ها را ایجاد می‌کنید، از چه کانال‌هایی برای پشتیبانی از آن استفاده می‌کنید و ....

داشتن استراتژی تولید محتوا، همیشه به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو تولید محتوای مناسبی را انجام دهید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1- اهداف سازمانی خود را تعریف و درک کنید.

انتخاب موضوعات تولید محتوای سایت و تعیین اهداف مناسب برای محتوای خود با به دست آوردن درک کامل از اهداف سازمانی شما شروع می‌شود. برای بسیاری از شرکت ‌ها و برندها، اهداف سازمانی پیشرو می‌تواند تولید سرنخ، افزایش آگاهی از نام تجاری، ایجاد تعامل و موارد دیگری از این‌ دست باشد. در واقع مشخص کردن اهداف به طور دقیق، یک نقطه شروع خوب است و بسته به اهداف و نیازهای سازمان خاص خود، می ‌توانید موضوعات مناسب بی ‌شماری را انتخاب کنید.

2- از تجزیه ‌و تحلیل خود استفاده کنید.

پس از نگاهی به اهداف سازمانی برای استراتژی بازاریابی محتوایی، از تجزیه ‌و تحلیل خود برای تعیین دقیق آنچه مخاطبان شما دوست دارند و انتخاب موضوعات تولید محتوا استفاده کنید. اگر زمانی احساس کردید که در انتخاب موضوعات مناسب برای محتوای خود گیر کرده‌اید، محتواهای قبلی که بهترین عملکرد را داشته‌اند را انتخاب کنید و طبق آن موضوع جدیدی را انتخاب نمایید. تجزیه‌ و تحلیل همیشه می ‌تواند به تصمیم ‌گیری شما در مورد استراتژی بازاریابی محتوایی کمک کند.

3- از مخاطبان خود بپرسید.

سؤال از مخاطبان روش دیگری برای انتخاب موضوعات خوب در تولید محتوا است که به شما در انتخاب موضوعات عالی کمک می‌کند. مخاطبان شما افرادی هستند که با محتوای شما درگیر بوده ‌اند، بنابراین مهم است که بدانید چه نوع محتوایی را می‌خواهند ببینند.

راه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید در این مورد استفاده کنید. به‌ عنوان ‌مثال می ‌توانید به‌سادگی تنظیم یک نظرسنجی را تدارک ببینید و از مخاطبان خود بخواهید در این نظرسنجی شرکت کنند. از آن‌ها بپرسید که چه نوع محتوایی را می‌خواهند ببینند. بررسی کامنت ‌ها یا دیدگاه‌ هایی که در پایین هر محتوا برای شما از طرف مخاطبان ارسال ‌شده است نیز می‌تواند در انتخاب موضوع تولید محتوا به شما کمک کند.

4- یک سؤال هفته را برجسته کنید.

برای انتخاب موضوعات تولید محتوای تخصصی می‌توانید با خواندن دیدگاه‌های هفته گذشته در سایت خود، هر سؤالی را که در هفته گذشته از مشتریان دریافت کرده ‌اید، بررسی کنید و موضوعاتی را انتخاب کنید که بیشتر به مخاطبان شما در آن زمینه پاسخ بدهد.

5- با کارشناسان صنعت خود مشورت یا مصاحبه کنید.

متأسفانه افراد، برای انتخاب صحیح موضوعات تولید محتوا به ‌اندازه کافی از قدرت مصاحبه تخصصی به روش‌های قدیمی استفاده نمی‌کنند. با این ‌حال، این امر می‌تواند موضوعاتی برای تولید محتوا به شما بدهد که هم مؤثر باشند و هم تولید آن ‌ها آسان باشد. می‌توانید حتی همان مصاحبه را به ‌عنوان یک محتوای عالی در قالب پرسش و پاسخ ساده و رونویسی شده یا حتی به ‌صورت محتوای ویدیویی یا صوتی روی وب ‌سایت خود منتشر کنید.

6- از محتوای ویدیویی استفاده کنید.

اگر محتوایی را می‌خواهید که توجه مخاطبانتان را جلب کند، ویدیو راه ‌حلی زیبا و قدرتمند است. همه افراد حتی اگر وقت و تمایلی برای خواندن یک پست متنی نداشته باشند، اما چند دقیقه را صرف تماشای یک ویدیو می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید موضوعاتی را برای تولید محتوای خود انتخاب کنید که بتوانید برای آن‌ها ویدیویی تدارک ببینید. با این کار نه‌ تنها ویدیوی شما محتوا را جذاب ‌تر می‌ کند، بلکه از نظر سئو نیز در رتبه بالاتری قرار خواهید گرفت.

7- از ابزارهای کمکی استفاده کنید.

خود گوگل این قابلیت را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید موضوعات مختلفی که بیشتر سرچ می‌شوند را در زمینه کاری خود بیابید. برای این کار کافی است مثلاً در مورد یک موضوع که با کسب ‌و کار شما مرتبط است، در گوگل سرچ کنید. در این صورت در قسمت پایین صفحه ‌ای که برای شما باز می‌شود، نتایجی نمایش داده خواهند شد. این نتایج همان کلمات یا عبارات کلیدی هستند که در مورد موضوع مد نظر شما بیشترین سرچ را داشته‌اند و همه آن ‌ها را می‌توانید به ‌عنوان موضوعات تولید محتوا انتخاب کنید.

ابزارهای دیگری نیز در این رابطه وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در اینترنت پیدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند، علاوه بر راحت‌تر پیدا کردن موضوعات تولید محتوا بتوانید موضوعاتی مرتبط با نیاز مخاطبان خود بنویسید که خواهان بیشتری دارند. در نتیجه محتوای شما رتبه بالاتری گرفته و بیشتر دیده می‌شود.

8-  رقبا را فراموش نکنید.

یکی از مهم‌ترین منابعی که در انتخاب موضوعات تولید محتوا می‌تواند به شما کمک کند، بررسی سایت رقیبان است. شما می‌توانید با بررسی سایت رقبای خود متوجه شوید که آن‌ها چه موضوعاتی را برای تولید محتوا انتخاب کرده ‌اند که شما هنوز در آن زمینه ‌ها تولید محتوا انجام نداده ‌اید. سپس با انتخاب بهترین آن‌ها که کاملاً با کسب‌وکار شما مرتبط هستند، موضوعات محتوا را به ‌طور صحیح و مناسب انتخاب نمایید.

خدمات تولید محتوای تخصصی و وب مارکتینگ؛ همراه با کافه محتوا

تهیه یک برنامه مشخص برای انتخاب موضوعات مناسب برای بازاریابی محتوایی شما، نیازمند یک برنامه‌ریزی استراتژیک است. شما باید ابتدا بدانید چه محتوایی عملکرد خوبی دارد و مخاطبان شما با چه مواردی بیشتر درگیر هستند. فراموش نکنید که استراتژی بازاریابی محتوایی خود را مستند کنید و در طول مسیر با پیشرفت روندهای محتوا، تغییرات موردنیاز را ایجاد کنید. انتخاب موضوعات تولید محتوا به‌ صورت مناسب برای توسعه و رونق یک کسب‌وکار آنلاین دارای وب‌سایت، از اصول اساسی پیشرفت این نوع کسب و کارها محسوب می‌شود.

ما در وبسایت کافه محتوا، همراه همه کسب و کارهای اینترنتی و وبسایت ها هستیم تا بتوانند بهترین تقویم محتوایی و استراتژی تولید محتوا را متناسب با نیازهای خود در اختیار داشته باشند. قیمت تولید محتوای سایت و تمامی خدمات وب مارکتینگ و کمپین های رپورتاژی نیز بسیار اقتصادی و به صرفه تنظیم شده است. کیفیت تمامی محتوایی که به مشتریان تحویل داده می شود، تضمین شده و در مسیر رسیدن به اهداف می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت www.cafe-mohtava.ir سری بزنید یا با شماره تلفن 09138651225 تماس حاصل فرمایید.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تولید محتوا

نظر شما:

security code