مدیر کل صمت گیلان در کارگروه تنظیم بازار :
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۸:۵۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: بیش از ۴ هزار تن انواع کالا اساسی پرمصرف با قیمت تنظیم بازاری در ایام نوروز و شروع رمضان توزیع شده است.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پور حیدری در اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در محل استانداری برگزار گردید اظهار داشت: با توزیع انواع کالاهای اساسی و برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و حضور بازرسان سمت به صورت میدانی تمام توان خود را در جهت بهبود فضای بازار به کار بستیم.


وی با اشاره به اینکه ورود مسافران و گردشگران به استان بیش از حد معمول هر ساله بوده افزود: برای تعادل و حفظ آرامش بازار بیش از ۲۰۰ تن پرتقال و سیب /به میزان یک هزار و ۳۴۲ تن برنج هندی/ به مقدار ۷۴۵ تن شکر با قیمت مصوب و به میزان ۵۶۳ تن مرغ منجمد در کنار مرغ گرم توزیع شده و همچنین ۵۶۱ تن گوشت قرمز منجمد و به میزان ۲۵ هزار کیسه آرد فوق العاده معادل هزار تن آرد در استان با همکاری جهاد و غله توزیع شده است.


دبیر کارگروه تنظیم بازار استان انجام مستمر بازرسی های متعدد حتی در ایام تعطیل را از تمهیدات دیگر کنترل بازار برشمرد و گفت: علاوه بر تامین اقلام اساسی و برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و جشنواره پوشاک و کیف و کفش در بیش از ۶۰۰ واحد صنفی؛ ۷۰ اکیپ بازرسی ویژه ایام نوروزی را نیز فعال کردیم که مرتب به صورت شیفت صبح و عصر در بازار فعال باشند.


دکتر پورحیدری پلمب ۶۷ واحد متخلف قنادی، رستوران، هتل، مرغ فروشی و قصابی و لاستیک فروشی را ماحصل حضور مداوم بازرسان در بازار دانست و تشریح کرد: با انجام بیش از ۱۰ هزار و ۲۹۶ فقره بازرسی در این ایام برای۲ هزار و ۵۵ واحد متخلف صنفی، پرونده هایی به ارزش ۲۸۹ میلیارد ریال تشکیل شده است که نشان از برخورد قاطع بازرسان با تخلفات نوروزی در بازار دارد.


مدیرکل صمت گیلان در پایان از همکاری و همراهی اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، غله، پشتیبانی دام، تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی و سایر نهادهای نظارتی در ساماندهی وضعیت بازار قدر دانی نمود و گفت: سامانه یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ این اداره کل و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به صورت مستمر آماده دریافت گزارشات مردمی و در ارتباط با تخلفات اقتصادی می باشد تا بتوانیم به صورت هوشمندانه و اثرگذار با اخلالگران بازار برخورد نماییم.