رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت : اطلاعات مربوط به املاک شهرداری رشت باید هر چه سریعتر تکمیل و نظام مند شود.

گیل خبر/ به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا ، رئیس شورای اسلامی در دیدار با سرپرست شهرداری رشت و جمعی از مدیران حوزه املاک شهرداری رشت در ساختمان شورا با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین روزه دار در ماه میهمانی خدا اظهار کرد : وضعیت املاک متعلق به شهرداری رشت را مورد بررسی قرار داده ام و معتقدم املاک شهرداری رشت باید هر چه سریعتر نظام مند شود.

وی با بیان اینکه سالهاست که نظام مند شدن املاک شهرداری رشت مغفول مانده است افزود: شهرداری رشت حتی نسبت به برخی از املاکی که در اختیار دارد بی اطلاع است و حتی در یکی از محلات رشت که چندین ملک متعلق به شهرداری رشت بود بسیاری از تجهیزات متعلق به آن‌ به علت بی توجهی به سرقت رفته است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه باید املاک شهرداری رشت کاملا ثبت و مشخص شوند تصریح کرد: اطلاعات املاک شهرداری باید به گونه ای باشد که هر زمان نیاز است در کوتاهترین زمان ممکن مشخص و در دسترس باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تعدادی از املاک متعلق به شهرداری رشت از درون مصوبات شورا در سال های گذشته استخراج کرده ایم تصریح کرد : اطلاعات فعلی که شهرداری رشت پیرامون املاک در اختیار شورا قرار داده است ناقص است و از درون مصوبات شورا املاک بیشتری متعلق به شهرداری رشت را پیدا کردیم.

کارگرنیا با بیان اینکه بانک اطلاعاتی املاک شهرداری رشت باید هر چه سریعتر تکمیل شود افزود: اگر قرار است بابت این کار سامانه یا نرم افزاری خریداری شود نیز این مهم باید سریعتر در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و در سال ۱۴۰۲ سامانه ای جامع از این بابت در اختیار باشد.

وی با ابراز گلایه از اینکه برخی از املاک شهرداری رشت غیر قانونی و بدون مجوزهای لازم در اختیار برخی از مجموعه ها و افراد خاص قرار گرفته است گفت: برخی از اماکن در اختیار بعضی از گروهها و افرادی قرار دارد که این اقدام بدون مجوز شورا انجام شده در صورتیکه این گونه واگذاری ها باید مزایده ای انجام شود ، اما شهرداری در گذشته با ارتکاب ترک فعل این املاک که از محل بیت المال خریداری شده است را بدون در نظر گرفتن قانون در اختیار افرادی خاص قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه کلیه مصوبات و مجوزهایی که در گذشته پیرامون واگذاری املاک متعلق به شهرداری صادر شده است باطل شود افزود: این واگذاری ها باید مجددا بررسی و از یک زمان مشخص در سال جاری ، قراردادهای جدید و با سقف زمانی مشخص منعقد شود و ان شاالله با تکمیل اطلاعات حقوقی متعلق به املاک شهرداری رشت ، در این حوزه امانتداران خوبی باشیم و در حفظ املاک شهرداری رشت که از محل بیت المال خریداری شده باید دقت و توجه بیشتری داشته باشیم.

در ادامه جلسه سرپرست شهرداری رشت عنوان کرد :
نظام بخشی املاک شهرداری رشت از طریق سامانه در اولویت است


سرپرست شهرداری رشت در این جلسه‌ که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر و مدیران حوزه املاک و حقوقی شهرداری رشت برگزار شد ، با قدردانی از حساسیت رئیس شورا پیرامون نظام مند شدن وضعیت املاک شهرداری رشت اظهار کرد : برخی از املاک شهرداری رشت در ادوار گذشته بدون تعیین مدت زمانی مشخص در اختیار برخی از سازمان ها و ادارات قرار گرفته است در راستای نظم بخشی به این حوزه
از طریق سامانه جامع املاک شهرداری در صدد نظام بخشی به مدیریت املاک و مستغلات شهرداری هستیم.


یوسف یزدانی با بیان اینکه برخی از املاک نیز در ادوار گذشته با هدف بازگشایی معابر و یا پروژه های همچون تالاب عینک رشت و.. خریداری شده است افزود : حدود پنجاه ملک در محدوده تالاب عینک رشت در سال‌های گذشته خریداری شده است که باید در اسرع وقت توسط حوزه حقوقی و املاک شهرداری تعیین تکلیف شوند .

در این جلسه مدیران حوزه املاک شهرداری رشت نیز مباحثی را پیرامون وضعیت املاک شهرداری رشت مطرح کردند.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شهرداری رشت

نظر شما:

security code