۱۴۰۲/۰۱/۱۳ ۱۲:۰۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

رئیس پلیس فتا استان گیلان هشدار داد: به هیچ عنوان در روز طبیعت برای رزرو ویلا از طریق سایت‌های واسطه بیعانه پرداخت نکنید.

گیل خبر/ به گزارش صدا و سیما، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضای شهروندان جهت رزرو باغ و ویلا در روز طبیعت (سیزده بدر)، مجرمان سایبری با انگیزه کسب درآمد با استفاده از تصاویر باغ و ویلا‌های افراد دیگر اقدام به درج آگهی در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی کرده و یا امکانات ملک را بهتر از چیزی که در واقعیت وجود دارد عنوان می‌کنند.

وی در ادامه گفت: سپس فرد کلاهبردار با جلب اعتماد شهروندان بابت رزرو اقدام به دریافت بیعانه می‌کند و پس از آن دیگر پاسخگو نمی‌باشد.

سرهنگ نقی‌مهر از شهروندان خواست:در صورتی که از طریق فضای مجازی و خصوصا در سایت‌های درج آگهی به دنبال اجاره باغ و ویلا برای گذراندن تعطیلات پایانی ایام نوروز و روز طبیعت هستند، قبل از اطمینان از صحت اگهی هیچ‌گونه وجهی را به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه پرداخت نکنند.

رئیس پلیس فتا گیلان در پایان عنوان کرد: جهت رزرو و اجاره ویلا به سایت‌های تخصصی و معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی بوده و در زمینه بومگردی و اجاره باغ و ویلا فعالیت می‌کنند مراجعه نمایند و در صورت مواجهه با هر گونه مشکل و سوال در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نموده و با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.