اقدام عجیب فرماندار رشت در آستانه ۱۳ بدر؛
۱۴۰۲/۰۱/۱۲ ۲۱:۲۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/نیلوفر سلطانپور- در آستانه ۱۳ بدر (روز طبیعت)، فرمانداری رشت در اقدامی عجیب با صدور اطلاعیه از تعطیلی کلیه پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان رشت در این روز خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: کلیه پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهرستان رشت در روز طبیعت (یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲) بمنظور رعایت و پاسداشت حرمت ماه مبارک رمضان تا ساعت ۵ عصر تعطیل می‌باشد و هرگونه حضور، چادر و اسکان در زمان قید شده در این اماکن ممنوع است و از ورود افراد و خودروها به این مجموعه ها جلوگیری بعمل می‌آید.

مشخص نیست ریشه این اقدام خودسرانه فرمانداری رشت که باعث بروز نارضایتی گسترده‌ای و درگیری در میان مردم می‌شود، کجاست؟

مگر از حضور مردم در پارک‌ها و تفرجگاه‌های تهران و شیراز و اصفهان و همدان و ساری و... هم فردا جلوگیری می‌شود که فرمانداری رشت حکم به تعطیلی این مراکز داده است؟

جستجوهای گیل‌خبر در رسانه‌های کشور نشان می‌دهد تقریبا در هیچ شهری بجز رشت این اقدام صورت نپذیرفته است و باید دید که چرا رشت تافته جدابافته شده و جناب فرماندار تنها چند ساعت مانده به روز طبیعت چنین تصمیمی اتخاذ می‌کند.

به نظر می‌رسد برخی افراد عامدانه یا ناآگاهانه با اقدامات خود در پی ایجاد نارضایتی‌ و عصبانیت در میان جامعه هستند، اقداماتی که باید هوشمندانه رصد و از تکرار آن جلوگیری شود.

دولت آیت‌الله رئیسی به نظر می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت به اقدامات منصوبین خود در گیلان از جمله شخص فرماندار رشت تجدیدنظر جدی کرده و از هزینه‌تراشی‌های بیشتر برای دولت و حاکمیت و ملت جلوگیری نماید.