نماینده ولی فقیه در استان گیلان:
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۲۱:۰۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با مدیرکل صمت استان گفت: درج عنوان ساخت ایران در کالاهای ایرانی با کیفیت را ترویج دهید.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مدیرکل صمت و معاونین این اداره‌کل، ضمن قدردانی از عملکرد این اداره کل در سال گذشته گفت: می‌بایست ضمن تقویت صنایع باکیفیت ایرانی عنوان ساخت ایران با زبان فارسی بر روی کالای باکیفیت درج و نوشته شود تا خودباوری در جامعه ما افزایش یابد.

وی در نشست با مدیران صمت گیلان اظهار داشت: بهره گیری از عناصر علمی و دانشگاهی در صنعت امروز ضروری بوده و حتماً در راستای تحقق شعار رشد تولید مقام معظم رهبری؛ ارتباط با مراکز دانش بنیان را تقویت نمایید.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه صادرات عامل مهمی برای ایجاد اشتغال زایی و افزایش تولید می‌باشد، خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به موقعیت کشور ما؛ بهترین صادرات، صادرات خدمات فنی مهندسی و تولیدات دانش بنیان می باشد تا کالای ایرانی به بهترین نحو در اذهان مصرف کنندگان خارجی حک شود و آسیای میانه بستر مناسبی برای صادرات کالاها و محصولات ایرانی می باشد.

وی تاکید کرد: از گذشته کارهای نیمه تمام زیادی بر روی زمین مانده که انتظار می‌رود ضمن پیگیری آنها به انجام کارهای زیربنایی نیز توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان جایگاه نظارتی اداره کل صمت در بازار را حائز اهمیت دانست و گفت: باید نظارت بر بازار را شدت دهید و علاوه بر آن به خود نظارتی نیز اهمیت دهید و آنچه بعنوان دستاورد و ماحصل تلاش است به مردم اطلاع رسانی شود.

*احیا ۱۲۵ واحد صنعتی و محدوده معدنی راکد در گیلان*

در ادامه این دیدار تیمور پورحیدری، مدیرکل صمت گیلان با تشکر و قدردانی از رهنمودها و حمایت‌های نماینده ولی فقیهدر استان، عنوان کرد: دستاوردهای سال گذشته و فعالیتهای شاخص انجام شده در حوزه دانش‌بنیان مطلوب بوده و بیش از ۱۴۷ واحد صنعتی موفق به دریافت پروانه تحقیق و توسعه برای ورود به عرصه دانش بنیان شده اند.
وی احیاء واحدهای راکد صنعتی و معدنی را از گام های مهم سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: بیش از ۵۴ واحد صنعتی راکد که سال ها متوقف و تعطیل شده بودند به چرخه تولید برگشتند و ۷۱ محدوده معدنی راکد نیز از طریق مزایده به شرکتهای صلاحیت دار از جمله معدن سنگرود رودبار واگذار شدند و یا در حال واگذاری هستند.
دکتر پورحیدری برگزاری نمایشگاه خدمات کسب و کار با رویکرد دانش بنیان را در هم افزایی ارتباط با مراکز دانشگاهی و بنگاه‌های اقتصادی استان اثربخش دانست و گفت: برای نخستین بار در سطح کشور این نمایشگاه به همت این اداره کل با هدف افزایش تبادل و تسهیل دانش فنی در راستای تحقق ابعاد شعار سال گذشته انجام شد.
وی به اجرای سیاست های تنظیم بازار استان از جمله طرح نظارتی و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر استان اشاره کرد و گفت: طرح نظارتی منسجم با ۷۰ اکیپ در سطح کل استان و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با ارائه اقلام پرمصرف عید و ماه مبارک رمضان و جشنواره پوشاک با تخفیفات ویژه در جهت ساماندهی وضعیت بازار استان انجام شده است که امیدواریم بخشی از رفاه حال مردم را تامین نماید.