۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۸:۳۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در گیلان خبر داد و گفت: در طرح نوروزی امسال تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا:سرهنگ امیر طالبی، با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون تخلفات حادثه‌ساز در گیلان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، ۹۳ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در بحث توقیف ساعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۰۵ درصدی هستیم که این امر در کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک درون شهری استان تاثیر اجتناب ناپذیری داشته است.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان و رعایت قوانین از سوی شهروندان در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، شاهد کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در سطح استان هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان تصریح کرد: برخورد با رانندگان پرخطر که با حرکات مخاطره آمیز امنیت ترافیکی دیگران را به خطر می‌اندازد همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و این افراد علاوه بر جریمه و اعمال قانون، مشمول درج نمره منفی در سوابق گواهینامه نیز می‌شوند.

طالبی از راه‌اندازی سامانه تلفنی گزارش تخلفات رانندگی ۱۲۰ خبر داد و بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۲۰ توسط پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان در تمامی امور خدماتی پلیس راهور در استان گیلان مانند صدور گواهینامه، آموزشگاه‌های رانندگی، شماره‌گذاری، تعویض پلاک، اسقاط خودرو و اجراییات راه‌اندازی شده است.

وی گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تصادفات و تخلفات رانندگی همچون صحبت کردن راننده با تلفن همراه، عدم استفاده از راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، رانندگی خطرناک و دیگر مسائل این چنینی با سامانه تلفنی ۱۲۰ تماس بگیرند و مراتب را گزارش دهند.

رئیس پلیس راهور گیلان، اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی و جوی سطح معابر استان و وضعیت راه‌ها را از دیگر کارکردهای سامانه تلفنی ۱۲۰ عنوان و خاطرنشان کرد: اعلام انسداد و بازگشایی معبر و اطلاع رسانی به شهرواندان در این خصوص نیز در حال حاضر از طریق این سامانه انجام می‌شود.