۱۴۰۲/۰۱/۰۳ ۱۲:۴۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: سامانه بارشی و سرد که از سه روز گذشته مهمان گیلانیها بود از امروز پنجشنبه از استان خارج می شود.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ سمانه نگاه روز پنچشنبه اظهار کرد: با تضعیف تدریجی این سامانه بارشی و سرد از امروز و خروج از گیلان تا یکشنبه هفته آینده شرایط جوی تقریبا آرام و پایداری بر استان حاکم می شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت آسمان گیلان عمدتا نیمه ابری خواهد بود، اضافه کرد: بر این اساس روند افزایش دما پیش بینی شده به طوری که دما بین چهار تا هشت درجه در مناطق مختلف استان افزایش می یابد و هوا گرم تر می شود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: با اینکه تا یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی فعالی نخواهیم داشت امااحتمال وقوع رگبارهای خفیف بهاری همراه با رعد و برق به شکل محلی و موقت در برخی مناطق وجود دارد.

وی اظهار کرد: بر این اساس همچنان به مسافران و هم استانی ها توصیه می شود از استقرار و برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه هم اکنون دریا مواج است اما از عصر امروز آرام می شود، اضافه کرد: در زمان حاضر آسمان استان نیمه ابری تا ابری و مه آلود است که به تدریج کاهش ابر را شاهد خواهیم بود.

بارش باران از دوشنبه گذشته در گیلان آغاز شد که طی ٢ روز گذشته شدت بیشتری یافت ضمن اینکه ارتفاع برف نیز طی این مدت در برخی ارتفاعات ومناطق کوهستانی استان به ٣٠ سانتی متر هم رسید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code