۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۶:۱۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، «علی اصغر نوروزی»، «سید امین الله امامی طباطبایی»، «یحیی علاء الدینی»، «جمال بابامرادی»، «احمد کریمی» از بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «احمد ذوالقدر» فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران و جانشین فرمانده سپاه تهران و «علیرضا حیدرنیا» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان البرز در فهرست تحریم‌های دولت انگلیس اضافه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دارایی های افراد تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. این افراد همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر درمورد مواضع کشورهای اروپایی گفته بود: چند کشور معدود به رفتارهای سیاسی روی آورده اند و جمهوری اسلامی اجازه دخالت به این کشورها را نخواهد داد. توصیه ما این است که کشورهای اروپایی از استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کنند و به چارچوب دیپلماتیک ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تحریم و استفاده از ابزارهای تحریمی ورق سوخته ای است که برای ایران کارامدی لازم را نخواهد داشت،ایران درمورد تحریم پاسخ متناسب و لازم را خواهد داد.