سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۱۲:۵۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه اندازی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال آینده فرآیند عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ محمد تقی آشوبی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و خبرنگاران در شرایط سخت کرونایی اظهار کرد: کادر درمان در سخت‌ترین شرایط جامعه در میدان خدمات رسانی به مردم حضور داشتند

وی افزود: در ایامی که جهان، کشور و استان با ویروس کرونا درگیر شده و همه ابعاد زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده بود، کادر درمان و زحمت کشان حوزه سلامت همانند دوران دفاع مقدس ایثارگونه برای نجات جان بیماران و سلامت آحاد جامعه تلاش کردند.

آشوبی با اشاره به راه اندازی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت، اضافه کرد: گیلان تنها استانی بوده که از بیمارستان جنرال محروم بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته در سال آینده فرآیند عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تشریح اقدامات در حوزه جوانی جمعیت پرداخت و ادامه داد: جشنواره چند قلوها در همین راستا در اردیبهشت ماه سال آینده در گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه بهداشت مبدا و محور ارتباط گیری مردم با نظام سلامت است، گفت: برای پوشش و یکپارچه سازی نظام سلامت و همچنین پیگیری بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در گیلان، از طریق خانه بهداشت عضوگیری صورت می‌گیرد.

آشوبی اقدامات رسانه‌ای را یکی از مؤلفه‌های اصلی کنترل بیماری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: رسانه‌ها و خبرنگاران با تولید آثار خبری و رسانه‌ای و پیام‌های هشداردهنده، آموزشی و انگیزشی نقش بسزایی در کنترل ویروس منحوس داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از مادران باردار و نابارور مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: قبل از انقلاب ۱۵۴۰ تخت بستری در گیلان وجود داشت که این رقم در حال حاضر به ۳۹۰۰ تخت فعال در استان افزایش پیدا کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استان ظرفیت خوبی در توریسم سلامت دارد، اضافه کرد: می‌توان با توسعه خدمات درمانی در مراکز آموزشی درمانی و همچنین بخش خصوصی از ظرفیت توریسم سلامت و ارز آوری در کشور بیشتر بهره برد.

آشوبی با اشاره به اینکه استان گیلان ۳۰ شهید و جانباخته در راه خدمات رسانی به بیماران کرونا تقدیم کرده است، ادامه داد: بر همین اساس یادواره شهدای سلامت گیلان در سال آینده برگزار می‌شود.