۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۰۰:۳۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل گیلان، از ورود ۱۱۶ هزار و ۸۰۲ دستگاه وسیله نقلیه به استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: شاهد تردد بالغ بر ۲۰۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان بودیم.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا:غلامعلی نیک فهم، با اشاره به آخرین آمار دریافتی از دستگاه های تردد شمار منصوبه در راه های مواصلاتی استان گیلان، اظهار کرد: از ۲۴ لغایت ۲۵ اسفند ماه، همزمان با آغاز طرح نوروزی، شاهد تردد ۲۰۸ هزار و ۴۰۶ دستگاه وسیله نقلیه در محورهای استان گیلان بودیم.

وی از ورود ۱۱۶ هزار و ۸۰۲ دستگاه وسیله نقلیه به استان و خروج ۹۱ هزار و ۶۰۴ دستگاه وسیله نقلیه از استان خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۶ درصدی در ورود به استان و پنج درصدی در خروج از استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۵۴ هزار و ۴۲۱ دستگاه وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر - چابکسر با ۳۴ هزار و ۱۸۷ دستگاه وسیله نقلیه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین میزان خروجی از طریق محور چابکسر - رامسر با میزان تردد ۳۲ هزار و ۸۶۰ دستگاه وسیله نقلیه بوده است.

نیک فهم، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان را ۶۳۷ دستگاه وسیله نقلیه در ساعت دانست و گفت: اوج تردد در محورهای استان مربوط به روز گذشته، ۲۵ اسفند ماه با متوسط تردد ۶۴۹ دستگاه وسیله نقلیه در ساعت است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخل استان مربوط به محور لاهیجان - آستانه اشرفیه با متوسط تردد روزانه ۴۳ هزار و ۷۷۶ دستگاه وسیله نقلیه است.