تهدید سپیدرود و داماش به محرومیت از میزبانی؛
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۰:۵۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
یک آبروریزی تمام عیار در سایه ضعف مدیریت مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیات فوتبال گیلان!

گیل خبر/ مطهره احمدی- امروز در خبرها آمده است: در آستانه شروع ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات لیگ‌های سراسری در زیر نور، سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، ریاست هیات فوتبال گیلان و مدیران عامل باشگاه های سپیدرود رشت و داماشیان رشت اعلام کرد که ورزشگاه سردارجنگل اجازه برگزاری مسابقات در زیر نور را نخواهد داشت.

در نامه سازمان لیگ تهدید شده است که در صورتی که تا تاریخ ۲۴ اسفندماه نسبت به ترمیم نور ورزشگاه سردارجنگل اقدامی نشود، در ماه مبارک رمضان اجازه میزبانی در این ورزشگاه صادر نخواهد شد!

این در حالی است که سال‌هاست به بهانه تعمیرات، ورزشگاه عضدی رشت به حال خود رها شده و مشخص نیست چه زمانی قرار است پایان تعمیرات اعلام شده و ورزشگاه تاریخی عضدی در مرکز شهر که دسترسی راحت‌تری برای مردم فراهم می‌کند، آماده میزبانی شود.

حال سازمان لیگ، دیگر ورزشگاه رشت که فعلا به تنها ورزشگاه این کلانشهر نیز تبدیل شده را هم به دلیل نور نامناسب، فاقد توانایی میزبانی تشخیص داده است.

بدون شک تهدید سازمان لیگ به گرفتن میزبانی از دو تیم پرطرفدار گیلانی، یک آبروریزی تمام عیار برای ورزش گیلان است، محصول مشترک ضعف مشهود مدیریتی مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیات فوتبال گیلان که گویی نیازی به پاسخگویی در برابر افکار عمومی و بیان عملکرد و برنامه‌های خود احساس نمی‌کنند.

مشخص نیست جناب الماسخانه که حتی با وجود بحث‌هایی که بر سر بازنشستگی وی مطرح بوده است، سال‌هاست بر صندلی ریاست هیات فوتبال استان گیلان تکیه زده، به گونه‌ای که انگار قحط الرجال است، در این سال‌ها چه اقدامات مثبتی برای فوتبال گیلان و رشت انجام داده که امروز حتی یک ورزشگاه استاندارد در این شهر برای میزبانی مسابقات سپیدرود و داماش وجود ندارد!

در سویی دیگر، جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان هم پس از یک سال مدیریت، بهتر است بداند که ماه عسل وی در اداره کل ورزش و جوانان استان دیگر به سر آمده است و به جای حرف‌درمانی، می‌بایست با یک برنامه عملیاتی و مشخص، در پی بهبود و توسعه زیرساخت‌های ورزش گیلان باشد.

جهانبخش آرمان شاید بهتر از همه بداند که ضعف عیان مدیریتی وی، از عوامل اصلی چنین افتضاحی بوده که کار به جایی برسد که دو تیم اصیل و ریشه‌دار گیلان، به گرفته شدن حق میزبانی تهدید شوند. بعید به نظر می‌رسد که وی بتواند توجیه و توضیحی برای افکار عمومی و جوانان این شهر داشته باشد.

کلانشهر رشت و استان گیلان که فوتبال شاید تنها دلخوشی جوانان آن در این روزهای سخت و پرفشار اقتصادی باشد، درحالی از یک‌ ورزشگاه استاندارد محروم است که کافی است نگاهی به استان‌های دیگر بیاندازیم تا ببینیم حتی استان‌هایی که اساسا فوتبال در آن جایگاه خاصی ندارد، صاحب استادیوم‌های مجهزی‌اند؛ نه یکی و دوتا بلکه چندتا!

متاسفانه در سال‌های اخیر، اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات فوتبال گیلان به جای آن که در پی اقداماتی برای توسعه ورزش و فوتبال گیلان باشند، به حیاط خلوت عده‌ای تبدیل شده که جوانان و ورزش گیلان، در اولویت‌های برنامه‌های آنان جایی ندارند.

از مسئولان و متولیان امر انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر تا قبل از پایان ضرب‌العجل سازمان لیگ، نسبت به تجهیز ورزشگاه سردار جنگل رشت به یک نور استاندارد اقدام نمایند تا ناکارآمدی‌های مدیریتی موجود، آسیب بیشتری به تیم‌های محبوب رشت وارد نکند.