۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۰۰:۳۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

موسسه تحقیقاتی انتاریو در نتایج یکی از تحقیقات خود اعلام کرده است که دوری از شبکه‌های اجتماعی اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران،موسسه تحقیقاتی انتاریو در مطالعه‌ای که اخیرا روی نوجوانان انجام داده، به این نتیجه رسیده که کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصویر فرد از خود می‌شود. آن‌ها دریافته اند نوجوانانی که استفاده از رسانه‌های اجتماعی را به نصف کاهش داده‌اند، تنها بعد از یک ماه شاهد بهبود وضعیت جسمانی خود شده اند.

طبق گزارشات موجود، جوانان در انگلیس ساعات زیادی از روز را به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی اعم از فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا تیک توک و اسنپ چت می‌گذرانند.

محققان دریافته‌اند که کاهش زمانی که روی این پلت‌فرم‌ها می‌گذرانند، عزت نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد و می‌تواند احساس آن‌ها در مورد وزن، شکل و ظاهر کلی خود را بهبود بخشد.

تیمی از مؤسسه تحقیقاتی شرقی انتاریو مطالعه‌ای را روی ۲۲۰ نوجوان و جوان ۱۷ تا ۲۵ ساله انجام داده که حداقل دو ساعت در روز را به مرور پلتفرم‌های اجتماعی می‌گذراندند و علائم افسردگی یا اضطراب داشتند.

از شرکت کنندگان خواسته شد به مجموعه‌ای از اظهارات مربوط به ظاهر و وزن کلی پاسخ دهند و سپس پرسشنامه مشابهی را در پایان مطالعه تکمیل کردند. در هفته اول مطالعه از شرکت کنندگان خواسته شد تا از رسانه‌های اجتماعی خود به صورت معمول استفاده کنند.

در مرحله دوم، از نیمی از شرکت کنندگان در تحقیق خواسته شد تا سعی کنند استفاده از رسانه‌های اجتماعی را به کمتر از ۶۰ دقیقه در روز، یعنی نیمی از زمان معمول خود، کاهش دهند.

در همین حال، گروه کنترل که به آن‌ها گفته شده بود از همان عادات معمول تبعیت کنند، به طور میانگین بیش از سه ساعت در روز از فضای مجازی استفاده کردند.

این تجزیه و تحلیل که در مجله Psychology of Popular Media منتشر شد، نشان داد افرادی که زمان حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی کاهش می‌دهند، از نظر، از لحاظ ظاهر کلی، وزن یا فرم بدن، "بهبود قابل توجهی" داشته اند، در حالی که گروه کنترل نمره‌ای کسب نکردند و تغییر معنی داری در پرسشنامه اعتماد به نفس آن‌ها مشاهده نشد.

گری گلدفیلد، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: "بزرگسالان جوان به طور متوسط بین ۶ تا ۸ ساعت در روز را عمدتاً در رسانه‌های اجتماعی مختلف می‌گذرانند که آن‌ها را در معرض صد‌ها تصویر در روز از جمله تصاویر افراد مشهور ومدل‌ها قرار می‌دهد که دستیابی خود به این ظواهر را غیر ممکن می‌بینند و درنتیجه دچار نارضایتی از زندگی خود می‌شوند.

دکتر گلدفیلد در پایان گفت: "بررسی کوتاه مدت ما که تنها چهار هفته طول کشید، نشان داد که کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی منجر به بهبود قابل توجهی در اعتماد به نفس و تصویر، شکل و وزن این مردان جوان شده است. "

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code