۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۲۳:۱۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

- دادستان شهرستان بندرانزلی گفت: عصر روز دوشنبه ۱۰ هکتار از اراضی تالاب بین المللی انزلی در محل سوسر روگا طعمه حریق شد که در رابطه با این آتش سوزی یک مظنون شناسایی و دستگیر شد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا:اکبر سبحانی شامگاه دوشنبه اظهار کرد: فرد مظنون تحت نظر بوده و دستور داده شد تحقیقات مقدماتی و بازجویی جامع توسط ضابطین قضایی بعمل آید.

به گفته وی این پرونده مسیر قانونی خود را طی می کند و با مسببان و عاملان این حادثه در صورت عمدی بودن حریق برخورد قضائی خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته ۲ متهم به ایجاد حریق عمدی در تالاب انزلی که بصورت مجزا چندین هکتار از بستر تالاب انزلی را طعمه حریق کرده بودند شناسایی و پس از فرآیند رسیدگی در دادگاه و دادگاه تجدید نظر به جرم حریق عمدی هرکدام به پنج سال حبس محکوم شدند و اکنون دوران حبس خود را در زندان عمومی بندرانزلی سپری می‌کنند.

سبحانی اضافه کرد: دستگاه قضا نسبت به افرادی که به عرصه تالاب به عنوان اموال بیت المال دست درازی و دست اندازی می‌کنند با قاطعیت برخورد قانونی می‌کند. چند متهم دیگر نیز در رابطه با ایجاد آتش سوزی طی ۲۰ ماه اخیر دستگیر شده اند و پرونده این افراد مراحل پایانی قانونی را طی می کند که پس از صدور حکم قطعی از مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به اجرای حکم محکومان جدید اقدام خواهد شد.

شامگاه دوشنبه ۱۰ هکتار از بستر تالاب انزلی طعمه حریق شد که با کمک یگان حفاظتی محیط زیست، آتش نشانان شهرستان بندرانزلی و یگان حفاظت منابع طبیعی بدون صدمات جانی اطفاء شد.