۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۲۲:۱۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

نمایندگان مجلس به وزارت صمت اجازه دادند تا به منظور تنظیم بازار خودرو نسبت به ثبت پلاک ملی خودرو های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کند.

گیل خبر/به گزارش تسنیم، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه 13 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند الحاقی 9 تبصره 7  ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس  بند الحاقی 9 تبصره 7 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ به منظور تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می شود نسبت به ثبت پلاک ملی خودرو های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام نماید. آئین نامه اجرائی این بند ظرف مدت یکماه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

**وزارت دفاع مجاز به تولید و فروش خودرو شد/ انحصار بازار خودرو از بین می رود

همچنین نمایندگان  در ادامه بررسی بخش هزینه ای بودجه 1402 کل کشور با پیشنهاد محمود عباس زاده مشکینی با الحاق یک بند به تبصره 7 ماده واحده لایحه مذکور  با 121 رأی موافق، 41 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. بر این اساس وزارت صمت را مکلف کردند در صورت درخواست وزارت دفاع برای تولید انبوه انواع خودروهای سبک و سنگین و خودروهای با کاربری خاص مجوزهای لازم را صادر و همکاری های لازم را معمول کند.    

براساس این بند الحاقی؛ وزارت صمت مکلف است در صورت درخواست وزارت دفاع برای تولید انبوه انواع خودروهای سبک و سنگین و خودروهای با کاربری خاص مجوزهای لازم را صادر و همکاری های لازم را معمول نماید. با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های موجود در صنعت دفاعی کشور، وزارت دفاع می تواند با رعایت ملزومات اصل 110 قانون اساسی و اخذ مجوزهای لازم مرتبط با همین اصل با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تولید و فروش خودروهای مذکور اقدام نماید.

مجوز مجلس به واردات خودروهای کارکرده

نمایندگان مجلس به وزارت صمت اجازه دادند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و تنظیم بازار نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری با عمر کمتر از ۵ سال اقدام کند.