۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۰۸:۴۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
photo ٢٠٢٣ ٠٣ ٠١ ٠٨ ٤٢ ٥٣

گیل خبر/ حادثه تصادف شدید و محبوس شدن راننده در ساعت ۱۴:۱۳ سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

سریعا یکدستگاه خودروی عملیاتی بهمراه ۴ آتش نشان به محل حادثه واقع در جاده تهران ورودی دانشگاه گیلان اعزام شدند.

گفتنی است در این حادثه راننده بانوی ۲۴ ساله بواسطه شدت صدمات وارده فوت و در داخل خودرو محبوس شده بود.

سریعا تیم عملیاتی پس از ایمن سازی محل حادثه نسبت به برش قسمت های از خودرو و خارج نمودن متوفی اقدام کردند.

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان، «سرهنگ امیر طالبی» در تشریح این خبر بیان داشت: مقارن ساعت ۱۴:۱۵ روز سه شنبه مورخ ۹ اسفند ۱۴۰۱ بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ با یک دستگاه کامیون در شهرستان رشت متاسفانه یک نفر فوت شدند.

وی افزود: با حضور مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در حال حرکت به دلیل‌ عدم حرکت در بین خطوط و تغییر مسیرهای ناگهانی با یک دستگاه سواری پراید برخورد و به منتهی الی سمت راست منحرف و با کامیون پارک شده در منتهی الیه سمت راست برخورد می نماید و دچار حادثه می شود.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه تغییر مسیر ناگهانی یکی از عوامل مهم بروز تصادف رانندگی است تاکید کرد: ماده ۱۱۹ آیین‌نامه رانندگی ذکر شده‌ است که رانندگان همواره موظف هستند در بین خطوط ترافیکی ترسیم‌شده حرکت کنند و اگر قصد تغییر مسیر دارند با روشن‌کردن راهنما دیگر رانندگان را از تصمیم خود آگاه کنند. البته برخی معابر نیز فاقد خط‌کشی هستند که در در این شرایط تغییر مسیر و انحراف به طرفین ممنوع است مگر در شرایط نیاز که با استفاده از راهنما انجام می‌شود. یکی از نکات مهمی است که لازم است رانندگان به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی برای خود و دیگران مد نظر قرار دهند.