سوال بی پاسخ چندماهه اخیر شورای شهر رشت؛
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۲:۴۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرویس شهری- پرونده استیضاح شهردار رشت پس از ماه‌ها کشمکش در نهایت با رای نهایی تجدید نظر دیوان عدالت اداری بسته شد اما سوالاتی همچنان در این خصوص بی‌پاسخ مانده است.

در هر پرونده‌ای هر حکمی براساس نظرات کارشناسی، مستندات و ادله و أماره صادر می‎‌‌شود. با توجه به این موضوع، در حکم بدوی دیوان عدالت اداری که به نفع شهردار وقت صادر شد، تلویحا شائبه تقلب و تخلف در فرایند استیضاح تایید شد؛ هر چند که در نهایت در رای تجدید نظر با استناد به ادله‌ای دیگر، استیضاح تایید و شهردار برکنار شد.

اگر چه پرونده استیضاح بسته شد اما همچنان این سوال مطرح است که چرا ماه‌ها سرنوشت کلانشهر رشت در راهروهای دیوان عدالت اداری نامشخص بوده است؟
اگر حتی بپذیریم که تخلفی در فرایند استیضاح صورت نگرفته، اما باید گفت که در این پرونده به افکار عمومی دروغ گفته شده است.

به واقع می‌توان «دروغ» را ام الفساد مشکلات جامعه دانست. دروغی که به نظر می‌رسد دیگر قبح آن ریخته و جزئی از نحوه مدیریت در شهر و کشور شده است. دروغی که اعتماد مردم و جامعه را هدف گرفته و در نهایت دودش به چشم مردم و مملکت می‌رود.

از 18 تیر تا 25 بهمن ماه و طول بیش از 7 ماه، شهرداری رشت معطل و بلاتکلیف یک تخلف یا دروغ ماند و با حضور 2 سرپرست در این مدت، عملا مدیریت شهری نه قادر به جذب اعتبارات ملی و تصمیم‌گیری‌های اساسی بود و نه انگیزه‌ای در بدنه و کارکنان شهرداری برای انجام امور.

آقای نادر حسینی، عضو شورای شهر رشت باید پاسخ دهد که چرا علی‌رغم آن که رای به استیضاح شهردار داد، در مصاحبه با رسانه‌ها مدعی بود که رای به ماندن علوی داده است؟ چرا در نامه به فرماندار شهرستان رشت مدعی تخلف در فرایند استیضاح شده بود؟ چرا با افکار و اعتماد مردم بازی کرد؟

این سوالات بی‌پاسخی است که عضو شورای شهر رشت باید به آن پاسخ دهد، هرچند که بعید می‌رسد وی علاقه‌ای به شفاف‌سازی در این خصوص داشته باشد.

بر همین اساس به نظر می‌رسد نهاد‌های نظارتی و قضایی استان شاید بتوانند پاسخ این سوالات را دریابند که چرا شهر رشت ماه‌ها به خاطر رفتار و گفتار متناقض یک عضو شورا، معطل و بلاتکلیف مانده بود؟

گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه جوابیه و پاسخ از سوی نادر حسینی، عضو شورای شهر رشت را دارد.