۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۰۱:۰۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

برخی اخبار درز یافته ویژگی های گوشی آیفون ۱۵ که در آینده عرضه خواهد شد، توضیح داده اند.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران،انتظار می‌رود سری گوشی‌های هوشمند آیفون 15 اواخر امسال عرضه شوند و به احتمال زیاد این سری شامل چهار مدل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس خواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود این دستگاه‌ها دارای اندازه نمایشگری مشابه همتایان خود از سری آیفون 14 باشند، اما این بار پیش بینی می شود که مدل آیفون 15 پرو با نام «Urtla» عرضه شود.

بر اساس اخبار درز یافته، طراحی آیفون 15 شامل چندین ویژگی جدید است. رندرهای ذکر شده در این گزارش نشان می‌دهد که آیفون 15 دیگر بریدگی نخواهد داشت، بلکه دارای جزیره‌ای پویا خواهد بود که اولین بار در مدل‌های آیفون 14 پرو در سال گذشته ظاهر شد. جزیره دینامیک شامل یک سوراخ بیضی شکل بالای صفحه نمایش است که دوربین جلو و سنسورهای Face ID را می پوشاند.

این گزارش می افزاید که آیفون 15 به درگاه شارژ USB Type-C مجهز خواهد شد و انتظار می رود اپل به تنظیمات سنتی دوربین دوگانه برای مجموعه استاندارد آیفون 15 پایبند باشد. به نظر می رسد که دوربین سوم و LiDAR تنها در مدل های آیفون 15 پرو موجود باشد.

در نهایت، آیفون 15 احتمالاً دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی است که کمی بزرگتر از مدل پایه فعلی آیفون 14 است. وضوح صفحه نمایش و نرخ به روز رسانی این گوشی در حال حاضر مشخص نیست، اما انتظار می رود مشابه این دو مدل آیفون 14 باشد.

این گزارش حاکی از آن است که دکمه‌های خازنی که شایعه شده در برخی از مدل‌های آیفون در سال جاری وجود داشته اند، منحصراً در مدل‌های آیفون 15 پرو وجود خواهند داشت، و دیگر مدل های آیفون 15 دکمه‌های فیزیکی خود را حفظ خواهند کرد.